Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před 2 lety jsem zakoupila mobilní telefon,který byl ovšem často rozbitý.Reklamovala jsem celkem 2x a když byla stejná závada potřetí,opět jsem reklamovala na pobočce T-mobile v BRně.To mě bylo řečeno,že jedna reklamace byla MIMOZÁRUČNÍ,což nechápu,když se jednalo stále o stejnou vadu a v záruční době.Tak jsem opět mobil reklamovala se stejnou vadou,opět byl vrácen jako opravený.Běhen dvou dnů se závada opět projevila,prostě pořád dokola.Takže nakonec se telefon dal do reklamace počtvrté a pokaždé se stejnou vadou.Dned mě došla SMS,že je jim líto,ale reklamace byla zamítnuta.Můžete mě prosím poradit,jak mám postupovat?Jsem přesvědčena,že jsem v právu,telefon je poruchový od začátku užívání a chování společnosti T-mobile mě přijde velice neseriozní.Děkuji předem za radu a přeju pěkný večer Novotná Alena
Samsung Galaxy Chat,gt-b5 330
Výměna telefonu nebo vrácení investované finanční částky
|
Tweet |
Jedná-li se o totožnou vadu, lze po prodejci žádat vysvětlení, z jakého důvodu byly předchozí reklamace uznány, a třetí byla zamítnuta. Pokud má vada stejné projevy a dvakrát již byla reklamace shledána oprávněnou, existuje předpoklad, že i nyní se jedná o vadu. Bude-li však prodávající trvat na zamítnutí reklamace, doporučujeme spotřebiteli, aby na reklamační protokol sespal svůj nesouhlas s vyřízením reklamace. Poté je vhodné konzultovat existenci vady bez zbytečného odkladu se soudním znalcem, který spotřebiteli vypracuje znalecký posudek. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Spořebitel předkládá prodávajícímu jedno vyhotovení posudku, druhé si uschová. V takovém případě je nutné uvést, že je posudkem rozporován výsledek reklamace.
Co se týká sporu ohledně uznání druhé reklamace, je nutno přihlédnout k faktickému jednání prodávajícího a k reklamačnímu protokolu. Pokud došlo k bezplatnému odstranění vytčené vady a reklamační protokol neobsahuje odůvodnění zamítnutí reklamace, což je náležitost dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, pokud je reklamace zamítnuta, je nutné na takové jednání nahlížet jako na uznání reklamace.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě zájmu o doporučení dalšího vhodného postupu kontaktujte poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.