Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před cca čtyřmi lety jsem zakoupil sekačku trávy.Po uplynutí záruční doby se začaly objevovat drobné závady,které jsem odstraňoval svépomocí.Nyní se objevila závada většího rozsahu kvůli které bude potřeba vyměnit určitý díl.V dřívější době byl k zakoupenému výrobku podobného provedení dodáván v tištěné formě seznam náhradních dílů se schematem,aby bylo možno v případě potřeby přesně specifikovat objednávaný náhradní díl.Postupem času byly tyto seznamy přesunuty v elektronické podobě na internet ke jsou volně dostupné a v tištěné podobě spolu s výrobkem již dodávány nejsou.Obchodník od kterého jsem sekačku koupil odkazuje při objednávání náhradních dílů na servis,který po mé žádosti o seznam náhradních dílů mi tento odmítl poslat a tím mi znemožnil objednání patřičného dílu protože ho neumím jednoznačně pojmenovat,tak aby nedošlo k omylu.Abych vozil sekačku téměř 100km do servisu což je 2x tam a zpět celkem km400 se mi rozhodně nevyplatí a to nechci rozebírat mé zkušenosti s prací některých servisů.Nevím jestli je toto jednání obchodní strategií firmy aby zákazníci neznalí této praktiky byli nuceni porouchané zboží vyhodit a koupit si jiné i když jsem přesvědčen,že by už tuto firmu z nákupu vyloučili.
Chci se tedy zeptat zda existuje nějaký obchodní zákon který nařizuje firmám či obchodníkům doložit k jejich výrobkům nejen návod na bezpečné použití,ale i odkaz na specifikaci dodávaných náhradních dílů pro jeji případné objednání.Dále bych ještě prosil o radu jak případné kupce zboží od takovéto firmy upozornit na tuto záludnost,aby nebyli překvapeni jako já,protože firma na svých stránkách a ve svých nabídkách zboží se o této praktice nezmiňuje.
Děkuji předem za odpověď.
Rostislav Matoušek
U Krematoria 12
sekačka trávy FZR-4614-B.v.č2017110008.
Zaslání seznamu náhradních dílů se schematem stroje.
|
Tweet |
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží, o způsobu jeho použití a také o údržbě výrobků. Dle našeho názoru, by se pod pojem informace o údržbě výrobků, dal podřadit i seznam náhradních dílů, které by se daly k opravě či údržbě výrobku použít. V takovém případě, by měl prodávající povinnost poskytnout tyto informace při prodejci výrobků nebo na výzvu spotřebitele.
Pokud jsou výše zmíněné informace zveřejněny na internetu, a to na volně dostupných stránkách, je možné považovat povinnost prodávajícího za splněnou.
Toto je ovšem čistě náš názor, a názory soudů či jiných institucí se od něj mohou lišit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.