Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#55159Vrácení peněz za poškozené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

25 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2022, před 3 lety

Věra Šmatová

Znění stížnosti

Dne 6.1. jsem objednala na e-shopu a kartou hned zaplatila lednici BEKO CSA270K30XPN - objednávka 9922533030. Připlatila jsem si za prémiovou dopravu 599,- Kč. Dne 11.1. mi přepravní firma dovezla a ihned vybalila lednici. Pracovníci přepravní firmy zjistili poškození a vše nafotili. Lednici si odvezli. Nikdo se neozýval, jak bude reklamace vyřešena. Několikrát jsem volala na zákaznickou linku 542425555. Bylo mi řečeno,že lednice musí nejdříve přijít na sklad. Když konečně doputovala lednice na sklad, operátorka zák. linky mi 20.1. řekla, že nejdříve musí vytvořit storno-to prý trvá několik pracovních dní. Teprve po vytvoření storna bude běžet lhůta 14dní na vrácení peněz. Vše se velice dlouho táhne a výsledek je v nedohlednu. Tento prodejce vůbec nemá zájem nic řešit a pokud se zákazník složitě nedotazuje, tak dělají mrtvého brouka.


Produkt

Objednávka 9922533030 - lednice Beko CSA270K30XPN


Požadované řešení

Vrácení peněz (7383,-Kč) na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 11:41, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

V tomto případě nejspíše reklamace zamítnuta nebude, jen jde o průtahy v rámci reklamačního řízení. K tomu dodáváme, že na vyřízení reklamace, přestože má být učiněna bez zbytečného odkladu, má prodávající 30denní lhůtu.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Nejde tak pouze o informování zákazníka o tom, zda byla reklamace uznána, ale i o doručení opraveného zboží. Z popisu nicméně vyplývá, že prodávající nabídne spotřebiteli možnost odstoupení od smlouvy - v takovém případě poté poběží 14denní lhůta na vrácení peněz.

Z výše uvedeného se domníváme, že ještě neuplynula lhůta pro vyřízení reklamace, proto spotřebiteli doporučujeme vyčkat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.1.2022 10:51, před 3 lety

Dobrý den,

zákazník obdržel veškeré informace k vyřízení dané záležitosti.

Děkujeme a omlouváme se za vzniklou situaci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2022 09:37, před 3 lety

Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.2.2022 10:05, před 3 lety


Věra Šmatová

Bohužel musím pokračovat ve své stížnosti. Dne 16. 1. jsem přes kontaktní formulář odstoupila od smlouvy(č. 01105727). Odpověď přišla od Lenky K. až 24.1. Storno musí prý na příslušném oddělení zpracovat. Dne 29.1. jsem znovu psala, že stále není zpracováno storno objednávky a nemám peníze na účtu. Odpověď byla zase stejná - čekejte. Dne 31.1 jsem znovu urgovala e-mailem. Odpověděla mi znovu Lenka K., že na příslušném oddělení mají abnormální množství podobných požadavků a prosí o shovívavost. Vzhledem k tomu, že již uplynula 14 denní lhůta po odstoupení od smlouvy, žádám o urychlené vrácení peněz. Dnes 1.2. je stále status objednávky 9922533030 - 7.1.2022 Zboží je na cestě za zákazníkem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.2.2022 11:11, před 3 lety

Dobrý den,

u objednávky evidujeme požadavek na refundaci platební bránou GoPay - viz e-mailová informace.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.2.2022 19:22, před 3 lety


Věra Šmatová

Dokud nebudu mít peníze na účtu, nemohu stížnost uzavřít. Doufám, že peníze budou připsány co nejdříve. I tak společnost porušuje svoje Obchodní podmínky- bod 7.3.
Peníze měly být vráceny max. do 14 dní od odstoupení od kupní smlouvy. Prozatím nechávám stížnost otevřenou.
Věra Šmatová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.2.2022 11:45, před 3 lety

Dobrý den,

peníze byly připsány na účet spotřebitelky, prosíme o uzavření stížnosti.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2022 12:17, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.2.2022 12:29, před 3 lety


Věra Šmatová

Hodnocení:

Komentář: Peníze byly připsány 10.2.22. Děkuji Dtestu za pomoc při řešení problému. Je pro mě ponaučením, abych v Okay již nikdy nic nenakupovala. Věra Šmatová