Společnost


Bonprix Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55160Klamani zakaznika

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2022, před 3 lety

Barbora Lišková

Znění stížnosti

Dobry den, Dne 22.12.2021 jsem zakoupila obuv u prodejce Bonprix.cz. Zbozi dorucili v igelitu az na konci roku. 1.1.2022 jsem psala ze mi obuv nesedi,a ihned jsem poslala zbozi opet na sve naklady zpet. Firma mi fakturovala nesmyslny clensky poplatek 199Kc,na ktery me neupozornili. Platila jsem postovne 99Kc za doruceni,a znovu 159Kc zpet k nim. Tedy 419Kc,o ktere me firma sproste okradla,za zbozi,ktere jim neposkozene bylo obratem vraceno 3.1. Obuv za 999Kc me razem vysla mnohem draz,a firma mi az dnes (20.1.) vratila pouze 899Kc. Prosim o prosetreni,pripadne pokutu,aby takto sproste neokradali dalsi lidi! Bohuzel az po spatne zkusenosti jsem videla spatne recenze na internetu,ze nejsem jedina,koho takto oklamali. Pani Moravcikova navic slibila vraceni cele castky za fakturu,ne ze vrati 899Kc!


Produkt

Obuv


Požadované řešení

Zadam o vraceni castky za clensky poplatek a alespon 1xpostovneho! Kazda solidni firma posila zpetny stitek nebo vrati penize za 1xpostovne,kdyz zakaznik odstoupi od smlouvy a jeste tak rychle zbozi vrati. Navic nelze poslat na vydejni misto,takze se postovne do P.O.Boxu zdvojnasobi. Jsem opravdu velmi rozcilena.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 14:14, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Jak je zmíněno výše, jedná se o zákonné právo spotřebitele. Takové právo nemůže být podmíněno zaplacením členského poplatku - jestliže se členství vztahovalo k možnosti odstoupení od smlouvy je absolutně neplatný a podnikatel tak nemá právo na jeho zaplacení.

Jestliže s odstoupením nic společného neměl a jednalo se o členství v klubu na základě nákupu, byl by poplatek možný, avšak spotřebitel by na něj musel být výslovně upozorněn. Dle vyjádření spotřebitele k takovému jednání nedošlo a podnikatel tak tento poplatek nemůže požadovat.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 11:47, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.