Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 17.11.2021 jsme koupily televizi, dorazila nám 22.11.2021 Alza Expresem. Protože krabice nejevila známky poškození zboží jsme převzali.
Protože to byl vánoční dárek, tak jsme krabici začali rozbalovat až na Štědrý večer 24.12.2021. Bohužel během rozbalování jsme zjistily, že je poškozená, prasklý displej. Televizi jsme nafotily, zabalily zpět. 26.12.2021 jsme se obrátily na infolinku Alzy a ta nás poslala na pobočku v Mladé Boleslavi. Zajeli jsme tedy na pobočku, kde nám odmítli reklamaci převzít.
Tak jsme s nepořízenou jeli zpět domů, kde jsme podaly reklamaci na poškozené zboží sami. Reklamaci nám obratem zamítli aniž by televizi viděli, že reklamujeme pozdě. Na to jsme napsaly, že s řešením nesouhlasíme, protože zákon neuvádí do kdy se musí zboží rozbalit.
Po několika telefonátech a emailech, nakonec objednali svoz, televizi nám odvezla společnost Toptrans. Televizi poslali do autorizovaného servisu k posouzení. Do týdne nám opět zamítly reklamaci s odůvodněním, že televize je mechanicky poškozená. Ale my ji reklamujeme právě kvůli tomu, že ji poslaly poškozenou. Číslo reklamace ASRE211217556
Televize 82" LG 82UP8000, Sériové číslo:108MANJ50143
Reakce obchodu měla být taková, že bez zbytečných průtahů nám měli televizi odvézt a obratem zaslat novou televizi, zcela nepoškozenou.
Žádáme, aby nám poslaly novou televizi, která bude samozřejmě nepoškozená.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Prodávající nemůže odmítnout převzít reklamaci z důvodu, uplynutí záruční lhůty, když záruční lhůta stále běží. Obvyklá záruční lhůta činí 24 měsíců ode dne převzetí zboží. Prodávající má naopak povinnost zboží k reklamaci v záruční době převzít, a reklamační nárok vyhodnotit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu.
Dle VOP, které jsou volně přístupné na našich webových stránkách: https://www.alza.cz/obchodni-podminky-art10.htm, je spotřebitel povinen si produkt ve vlastní zájmu prohlednou neprodleně po vyzvednutí/doručení objednávky. Vzhledem k Vánočnímu období, jsme se rozhodli reklamaci přehodnotit a vystavit spotřebiteli dobropis. Bude tak učiněno ihned po přijetí a zpracování produktu na adresu naší společnosti. Dobropis bude z naší strany zaslan opět na e-mailovou adresu zákazníka. O této skutečnosti jsme zákazníka k dnešnímu dni, tedy 21.1. 2022 informovali.
Pokud pro Vás bude mé vyjádření v pořádku, požádám Vás o uzavření sporu. Děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den,
spotřebitel je podle § 2165 odst. 1 OZ oprávněn uplatnit právo z vady v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží. Pro oznámení vady žádná lhůta zákonem stanovena není. Vůči spotřebiteli nelze namítat opožděné oznámení vady zboží, jedno jestli skryté či zjevné, v důsledku promeškání lhůty dvou pracovních dnů od převzetí zboží od dopravce, kterou určil prodávající ve svých obchodních podmínkách. Nejenže zákon spotřebiteli neukládá povinnost si zboží překontrolovat a zjištěné vady v této lhůtě oznámit, ale naopak zakazuje jakákoli smluvní ujednání, která by spotřebitele omezovala či dokonce zbavovala jeho práv z vadného plnění. Ke smluvním ujednáním odchylujícím se od znění zákona se nepřihlíží.
Navíc televize byla koupena jako vánoční dárek s vánoční garancí, kdy bylo možné nerozbalené zboží možné vrátit do 31.1.2022. V momentě kdy bychom televizi rozbalili dříve, už bychom tuto vánoční garanci nemohli uplatnit. Dále pokud něco kupujete jako dárek, tak ho přeci rozbalíte až na Štědrý večer.
Myslím si, že byste místo do velkých reklam měli investovat do péče o zákazníka.
Bohužel můj případ není jediný, existuje spoustu zákazníků, kterým jste dodali poškozené zboží a reklamaci jim neuznali.
Jakmile dorazí peníze na účet, ukončíme spor.
S pozdravem Klickaničová
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši součinnost v řešení případu. Spotřebitel byl z naší strany ukončen kladně a jakmile dojde k navrácení produktu zpět, na naše skladové prostory, dojde k vystavení dobropisu. Z naší strany tedy tímto považujema za uzavřený spor. Děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, peníze dorazily na účet
Spor je tedy tímto ukončen.Děkuji Klickaničová