Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 09/11/2020 zaevidovala firma Vekra mou reklamaci rosení oken, kterou 11/11/2020 zamítla z důvodu výskytu "nadměrné vlhkosti vzduchu v interiéru". Na mou následnou žádost firma souhlasila s instalací měřiče teploty a vlhkosti. Po měření Vekra potvrdila své rozhodnutí. Na mé naléhaní mi zaslali souhrn naměřených hodnot (ale ne všechny hodnoty), které jsem konzultovala s odborníkem, jehož článek o rosení oken mi Vekra sama zaslala. Odborník se vyjádřil, že v naměřených podmínkách a dle způsobu rosení se okna nerosí z důvodu nadměrné vlhkosti, ale pravděpodobně z důvodu špatné vzduchotěsnosti oken. Vekra vyjádření odborníka nepřijala. Tuto zimu jsem provedla další měření, které jsem konzultovala s druhým odborníkem, který je i soudním znalcem v této oblasti. I tenhle odborník mi potvrdil, že vnitřní prostředí je suché a tudíž se okna z důvodu nadměrné vlhkosti vzduchu v interiéru, jak Vekra argumentuje, nemůžou rosit.
Dřevo-hliníkové okna IV96 s dvojitým zasklením, profil DH78, Ug 1.1, Uf 0.87
Žádám firmu Vekra:
1) aby přijala, že důvodem rosení není nadměrná vlhkost v interiéru
2) o odbornou analýzu nainstalovaných oken s cílem identifikovat problém
3) o odstranení problému, resp. o opravu oken s cílem předejít dalšímu rosení a eventuálnímu poškození oken nebo tvorbě plísně
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže zmíněný posudek odborníka měl formu znaleckého posudku, je společnost povinna jej uznat. Pokud tuto formu neměl, je vhodné, aby si spotřebitel znalecký posudek opatřil a mohl tak reklamaci rozporovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.