Společnost


VIVANTIS a.s.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55175Změna barvy hodinek po měsíci nošení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2022, před 3 lety

Markéta Mišková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 9.11.2021 jsem si převzala zakoupené hodinky Casio G-Shock Step Tracker GMA-B800-9AER na portále hodinky.cz. Hodinky deklarované jako sportovní hodinky pro celodenní nošení (krokoměr, záznam aktivit přes Bluetooth) s tím, že se nemusí sundávat ani při potápění. Tudíž deklarace hodinek odolných i náročnější sportovce. Po měsíci nošení se jejich barva začala měnit a hodinky začaly mít "ušmudlaný" nádech. Hodinky jsem používala pouze na běžné nošení, bez velké zátěže, bez kontaktu s materiály, které by je mohly poškodit (uhlí, chemické prostředky, zahradničení ... apod). Hodinky jsem po měsíci uložila o krabičky s tím, že mě v reklamaci zdržely vánoční svátky a reklamaci jsem podala dne 30.12.2021. Žádala jsem odstoupení od smlouvy s tím, že se jedná o nekvalitní materiál a jeho vada se projevila záhy po nákupu. Byla jsem uvedena v omyl ambiciózní deklarací hodinek jako spolehlivých a odolných. Dne 17.1.2021 mi bylo doručeno zamítnutí reklamace a sice s výsledkem:

"Reklamace neuznána. Hodinky byly předány autorizovanému servisu. Dle vyjádření servisu se jedná o mechanické poškození, na které se záruka nevztahuje. Pásek i pouzdro je obarveno od nestálobarevního oblečení. Oprava je možná pouze placeně - výměnou poškozených dílů do 1500,- Kč, dodání do cca 10-12 týdnů."

Ihned jsem reagovala nesouhlasem se zamítnutím reklamace a odeslala hodinky na druhou reklamaci s tím, že Vás chci požádat o radu, jaké možnosti mám při dané situaci. Přístup společnosti Casio (značkového servisu) mi přijde naprosto neprofesionální. Pokud nepoužiji kvalitní materiál pak přece musím nést zodpovědnost. A nabídka placené opravy, kdy je zcela evidentní nemožnost výměny dílů a že mi budou zaslány nové hodinky, které si zaplatím je naprosto šokující.

Touto cestou Vás prosím o Vaše vyjádření a o pomoc, jak mám dále postupovat.

S přáním příjemného dne

Markéta Mišková

č. objednávky 2210039055, částka 1 944,-Kč


Produkt

Hodinky Casio G-Shock Step Tracker GMA-B800-9AER


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 09:10, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 10:44, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.