Společnost


FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:377
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#55180Bonky.cz - odmítnutí vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
21.01.2022, před 3 lety

Daniel Urbánek

Znění stížnosti

Firma je pouhým přeprodejcem zboží z Číny. Balíček vám tak přijde z Číny a musíte si sami vyřešit celmí řízení. Když jsem žádal o vrácení peněz, sdělili mi, že jsou pouhým zprostředkovatelem, že za zboží již zaplatili a odmítli mi vrátit peníze. Zboží chci rozhodně vrátit, ať už dorazí odkudkoli, tak nevím, proč by mi nemohli peníze vrátit a pak si to tedy řešit sami. Já jsme neuzavřel smlouvu s žádný obchodem v Číně. Peníze jsem posílal na účet bonky.cz, tak chci, aby mi je bonky.cz zase vrátil.


Požadované řešení

Soudně zakázat panu G. podnikat a zakládat stále nové firmy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 13:01, před 3 lety

Předně uvádíme, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a eurokonformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

E-shop sice udává, že nelze odstoupit, neboť objednávka již byla zaslána dodavateli. Tato skutečnost by byla relevantní v případě zprostředkovatelských smluv, avšak z výše uvedených důvodů se domníváme, že toto ustanovení je pro spotřebitele neplatné, a proto má právo od smlouvy odstoupit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 11:51, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.