Společnost


Mgr. Luděk Salčák

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55188Storno lyžařského zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 15 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.01.2022, před 3 lety

Jiří Sakovič

Znění stížnosti

Objednal jsem lyžařský zájezd do Itálie (14. 7. 2021) v programu Ski partner gold, který jsem celý řádně doplatil. Ski partner gold zaručuje "Peníze za případné storno zájezdu vám v plné výši vrátíme na účet do 14 dnů" a uvádí 5 případů, kdy garance vrácení peněz platí. Konkrétně v bodu 5: varování/doporučení státních orgánů necestovat (včetně tranzitních zemí a konkrétních oblastí). Jelikož je dle platného semaforu Itálie v tmavě červené oblasti, Ministerstvo zahraničních věcí doporučuje do Itálie, (i do Německa, Švýcarska a Rakouska - tranzitní země) vycestovat jen v nezbytných případech. Dovolená rozhodně nezbytný případ není a MZV je státní orgán. Dokonce jsem učinil dotaz na MZV, jestli tedy do Itálie vycestovat smím a přišla mi odpověď: "vycestování do Itálie není zakázané, ovšem s ohledem na vysoké riziko nákazy a tím pádem možnost zavlečení nákazy do ČR, doporučujeme do těchto oblastní vycestovat skutečně pouze v nezbytných případech. Nejedná se tedy o zákaz vycestovat, ale doporučení, které by měli zodpovědní cestující akceptovat."
Ministerstvo je státní orgán a samo ministerstvo uvádí termín "doporučení" a vycestovat jen v nezbytných případech". Z mého pohledu věc jasnější být už nemůže.


Produkt

číslo zájezdu 82004824


Požadované řešení

Požaduji vrácení stornopoplatků za zájezd podle programu SKI partner GOLD. Podle výpočtu Mgr. Salčáka storno poplatek činí 33.982 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 09:30, před 3 lety

Ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zakotvuje povinnost pořadatele vrátit při odstoupení od smlouvy (nerozhodné je, zda od smlouvy odstoupil sám pořadatel nebo spotřebitel) spotřebiteli peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu.

Koronavirus spadá do kategorie nevyhnutelné a mimořádné okolnosti. Ministerstvo pro místní rozvoj z toho důvodu vydalo podmínky, za kterých ani nelze účtovat storno poplatky:

Odstoupí-li zákazník od smlouvy z důvodu, že v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu (jedná se např. o karanténní opatření v souvislosti se šířením koronaviru, omezení pro vstup občanů ČR do země z důvodu zařazení ČR či její oblasti do kategorie států s vysokým rizikem nákazy).

Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 13:31, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.