Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
dne 14. 11. 2020 byl vysavač zakoupen jako Vánoční dárek. Po roce běžného používání vysavač z ničeho nic sám přestal fungovat - nešel zapnout. Dne 28. 12 2021 byl vysavač předán na pobočce Alza v Hradci Králové k reklamaci. Zdůrazňuji, že vysavač byl pravidelně řádně čištěn dle přiloženého manuálu! Vždy bylo s vysavačem zacházeno v souladu s pokyny k použití tak, jak je uvedeno v uživatelském manuálu výrobku. Proto jsme se obrátili na Alzu s reklamací vysavače. Reklamace byla zamítnuta a to z důvodu plesnivého filtru a prachu v motoru. Dále upozorňuji, že filtr od vysavače nám při vrácení zboží z reklamace přišel absolutně mokrý!!! Datum navrácení výrobku je 13. 1. 2022.
Děkuji za vyřízení mé stížnosti.
S pozdravem
Bc. Tomášek
Bezsáčkový vysavač Rowenta RO4871EA Compact Power XXL Cyclonic Animal Care
Přezkoumání zamítnuté reklamace a vrácení kupní ceny produktu. V případě opětovného zamítnutí reklamace budu nucen předložit moji stížnost ČOI.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Znalecký posudek může spotřebiteli pomoci dokázat, že nedošlo k manipulaci v nesouladu s pokyny. Protože již nejde o reklamaci v šestiměsíční lhůtě, musí spotřebitel dokázat, že v souladu s pokyny jednal (prvních šest měsíců musí prodávající dokázat opak).
K promočenému filtru:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
reklamace bude naší společností opětovně prověřena. Aktuálně jsme zákazníka na jeho e-mailu požádali o zaslání servisního listu. Následně jej budeme informovat ohledně případného dalšího postupu.
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný den, Veronika, Alza.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.