Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#55198Nedodrzeni zakone lhuty pro vyrizeni reklamace do 30 dnu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2022, před 3 lety

Miroslava Braunova

Znění stížnosti

Dobry den, je smutne ze tak velka spolecnost jako alza jedna se zakaznikem ktery u nich za spoustu let utratil spoust penez takovym zpusobem. Dnes mi prisel od alzy email (to sem je ani jeste neurgoval kvuli nedodrzeni 30 denni lhuty email se sdelenim o me reklamaci (screenshot prilozim).
Myslim ze alza vi, ze me opravdu vubec nezajima ze se jim ostatni reklamace dari resit do 30 dnu, bohuzel ne ta moje. Co by me vice v emailu zajimlo by bylo kdyby (vedomi si nedodrzeni lhuty) navrhli nejake reseni, jako je jine zarizeni, vraceni penez atd. Email povazuji za vysmech zakaznikovi ... a sdeleni cekejte dal na vas mobil, on nekdy dojde. Mozna to alzu prekvapi ale lide v dnesni dobe potrbuji mobil pouzivat, a vzhledem k tom co ctu muzu mit mobil nebo penize treba za 3 mesice = 3 mesice platim operatorovi zbytecne protoze nemam z ceho volat ? Nebo si snad Alzo mam u vas koupit mobil a kazdych 14 dnu vam ho vracet bez udani duvodu jen abych nejaky mobil mohl pouzivat ? Opravdu smutny pristup k zakaznikovi v CR a ocividne nejaka zakonna lhuta 30 dnu vubec netrapi.
Preji Vam hezky den a prikladam screenshot vaseho mailu s informaci o reklamaci :D :D
https://gyazo.com/03a7712e14937bc001205949e9c9cacd


Produkt

Mobilní telefon Xiaomi Redmi 9A šedá


Požadované řešení

vymena, vraceni penez


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 09:35, před 3 lety

Nejdelší možná lhůta reklamace je zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně zmíněných 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.1.2022 09:46, před 3 lety

Dobrý deň, pani Braunová,

ďakujem Vám za správu.
Pre overenie reklamácie Vás prosím o zaslanie jej čísla. Po jeho obdržaní Vás budem ohľadom ďalšieho vyjadrenia znova kontaktovať.
Prajem pekný deň
Zuzana, Alza.cz, oddelenie starostlivosti o zákazníkov

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2022 21:43, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 11:50, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.