Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Hezky den,
Od společnosti jsem si objednala vitamin D zdarma. Pouze doprava za 45kč. Následně mi dorazil balik, kde byl vitamin D, ale dále roční balení dalších vitamínu a kavovar “zdarma”. Nic takového jsem si neobjednala. V balíku byla slozenka na měsíční platby na cely rok. Když jsem volala do společnosti, tak me operatorka přesvědčovala, ze toto jsem si objednala. Zboží jsem ihned cele (včetně vitamínu D) zaslala zpět - ve 14ti denní lhůtě mam nárok na vracení zboží. Všem jsem tedy vratila spolu s průvodním dopisem na své náklady. Prosim o vymazání mých údajů z Vaší databáze a potvrzeni, ze nemám vůči vám žádný finanční ani smluvní závazek. Před praktikami Vaši společnosti již upozorňuji cele své okolí.
Pěkný den,
KP
Žádám o vymazání mých údajů z Vaší databáze a potvrzeni, ze nemám vůči vám žádný finanční ani smluvní závazek. Dále si preju blokovat veškerý marketingový kontakt ze strany prodejce.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
K osobním údajům:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Pánková,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že naše společnost od Vás obdržela objednávku ročního balení produktu Vitamín D3 VitaSolaris a následně objednávku ročního balení produktu OmegaMarine Forte+ - obě byly zaslány prostřednictvím našich webových stránek. Druhou objednávkou jste zrušila původní objednávku Vitamínu D3 - obě objednávky můžeme kdykoliv doložit. Dovolte mi Vás také informovat, že Vámi vrácená zásilka byla dne 24.1.2022 doručena zpět do našeho skladu a související pohledávka byla stornována. Na závěr mi dovolte Vás informovat, že Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Hezky den,
Dekuji za potvrzeni! V zasilce jsem Vám vracela Vaše zboží a zároveň v ni byl dopis, kde uvádím, ze si přeji potvrzeni do e-mailu a ukončení našich závazku a o potvrzeni vymazu mých údajů. Nic takového se nestalo a nadále mi chodí od Vas nabídky. Prosím tedy o zrušení všech zpráv od Vas, skutečně nemám zájem o Vaše služby/zboží. Prosím o potvrzeni tak, jak jsem Vas zadala.
Pěkný den,
KP
Vážená paní Pánková,
Vámi požadované potvrzení zasíláme na Vaši emailovou adresu.
Hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Hodnocení: