Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,přišla mě pokuta ve výši 5000,-Kč,za to,že jsem nedostál svým závazkům vůči této společnosti.Tato společnost mě uvrtala do firmy ČED jako mého dodavatele enrgií.Tato firma loni před vánoci skrachovala.Těsně před jejím krachem jsem se přihlásil k odběrateli ČEZ.Následně jsem od firmy Česká srovnávací dostal pokutu za to,že jsem nedostál svým závazkům.Podotýkám,že mě firma Čed ještě dluží 2067 korun jako přeplatek za loňský rok.Žádám Vás proto o radu,jak mám postupovat.Děkuji,Miroslav Kopic,Plzeň,Kardinála Berana 39,30100.Tel 724169766
Řešení je dohodnout se společností Česká srovnávací neplatit pokutu 5000,Kč z důvodů porušení smlouvy ČEDu.Jsem přesvědčen,že firma ČED porušila smlouvu jejím zkrachováním.děkuji.
|
Tweet |
Je-li ujednání o smluvní pokutě (sjednané pro případ porušení smluvní povinnosti) obsaženo jen v obchodních podmínkách, je pro spotřebitele takové ujednání neúčinné (nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. I. ÚS 3512/11).
Je-li však ujednání o smluvní pokutě (sjednané pro případ porušení smluvní povinnosti) obsaženo ve "smlouvě samotné" (tj. listina, na kterou připojuje spotřebitel svůj podpis), je třeba takové ujednání podrobit tzv. testu přiměřenosti. Při tomto testu se zkoumá, zda:
(i) se strany v konkrétním ujednání odchýlily od ustanovení zákona, kterým by se jejich smluvní vztah jinak řídil, a to výrazně v neprospěch spotřebitele, a zda
(ii) zprostředkovatel mohl rozumně očekávat, že by spotřebitel s daným ujednáním souhlasil v rámci individuálního vyjednávání o obsahu smlouvy.
Je-li smluvní pokuta sjednaná pro případ oprávněného výkonu práva na odstoupení/výpověď (a tedy není sjednaná pro případ porušení smluvní povinnosti), je taková pokuta dle stále platné judikatury Nejvyššího soudu ČR neplatná. Výkon práva nelze sankcionovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Další informace je možné získat taktéž na naší bezplatné telefonické poradně na čísle 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.