Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#55218Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.01.2022, před 3 lety

Lukáš Liberec

Znění stížnosti

Vrátil jsem zboží v rámci reklamace, protože přestalo fungovat v záruční době. Zboží se už neprovádá měl jsem počkat na výsledek reklamace, který dopadl tak, že mi vrátí peníze a abych se zastavil na prodejně kde mi budou peníze vyplaceny. Při dotazu zda mohu na jiné pobočce Datartu, tak mi bylo řečeno, že se mohu zastavit na na kterékoliv pobočce Datartu v ČR kde mi budou vyplaceny. Musím však mít s sebou papír o reklamaci, aby ji mohli dohledat v systému.

Navštívil jsem jinou pobočku Datartu, kde mne řekli, že peníze určitě nevyplatí, protože to nesmí a mají to tan nařízené vedením společnosti. A vyplatí mi peníze jen na té pobočce, na které jsem podával reklamaci. Pobočka je velmi vzálená a není možné ji znovu navštívit bez velkých obtíží.

Přímo na prodejně jsem chtěl tedy kontaktovat Datart, abych informaci ověřil. Bohužel se mi nepodařilo spojit s Datartem na oficiálních kontaktech jak jak formou chatu na stránkách (status psal, že je podpora online) tak pomocí telefonního čísla 225 991 000, protože na obou místech reagují pouze automaty a ty neumožňují, abych byl spojen s operátorem. Na e-mail zatím nikdo nereagoval. Opouštím tedy prodejnu bez možnosti vrácení peněz.


Produkt

Uznaná reklamace, nechtějí vyplatit peníze


Požadované řešení

Požaduji, aby peníze byly vyplaceny na jiné pobočce Datartu a požaduji, aby byl na oficiálních kontaktech k dipozici živý operátor nebo aby automatický systém poskytující informace poskytoval všechny informace.
Když jsem se vrátil z pobočky tak jsem pročetl obchodní podmínky Datartu a informaci o tom, že peníze lze vyplatit pouze na pobočce kde se reklamace podávala jsem nenašel.
(https://www.datart.cz/napoveda/obchodni-podminky)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 10:39, před 3 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 13:25, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.