Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
na internetu jsme zakoupili Profi Cook zásobník na horkou vodu PC-HGA 1111, který má defektní koncovku - zástrčku do zásuvky. Z nepochopitelné příčiny nebyla moje reklamace uznána, přitom výrobek nelze ani bezpečně vyzkoušet.
Poprosím o přehodnocení reklamace.
Děkuji
Luboš Lažan
Profi Cook zásobník na horkou vodu PC-HGA 1111
Jelikož výrobek nelze vůbec použít, žádám vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Lažane,
Vaše reklamace byla zamítnuta. Dle vyjádření autorizovaného servisu se tak stalo nevhodným požíváním.
V případě, že s rozhodnutím nesouhlasíte, samozřejmě máte právo zboží reklamovat znovu, případně se obrátit na soudního znalce.
S pozdravem,
Hana
overeno@mall.cz
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den a poprosím o kontakt na soudního znalce. Případ je zcela jasný, těžko můžete produkt "používat" a už vůbec ne "nevhodně", když zástrčku ani nelze strčit do zásuvky - hrozí nebezpečí z úrazu elektřinou. Myslím, že se dokonce jedná o ohrožení zdraví spotřebitele.
Děkuji
Luboš Lažan
Jak již bylo uvedeno v původním vyjádření, seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, může poté po podnikateli požadovat cenu posudku jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji v případu.
Dobrý den a děkuji, obrátím se tedy na znalce se žádostí o posudek.
Děkuji
Luboš Lažan
Dobrý den, prosím, jakmile budete mít vyjádření soudního znalce, zašlete nám jej, aby mohla být Vaše reklamace přehodnocena. S pozdravem, Hana overeno@mall.cz
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby měl možnost zaslat vyjádření znalce i prostřednictvím tohoto portálu.
Vše podstatné k nákladům na posudek a vyřízení reklamace bylo uvedeno v našich předcházejících vyjádření.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.