Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v roce 2019 jsem zakoupila na 12.3.2020 přes portál Plzeňská vstupenka lístky na představení Žena za pultem 2. Bohužel kvuli covidu bylo představení zrušené, další náhrada měla proběhnou v červnu, ale opět bylo kvuli covidu zrušené, poslední náhrada měla být 10.12.2020, ale opět kvůli covidu zrušené! Poslední informace a komunikace byla ze strany Plzeňské vstupenky (která je ale pouze přeprodejcem a nenese odpovědnost za neuskutečněné akce). Poslední email přišel v září 2020, že se představení 10.12 neuskuteční a že není možné vrátit peníze, ale buď proběhne náhrada nebo bude vystaven voucher! Už tohle mi přijde zvláštní, že mi není umožněno vrácení mých peněz. Od té doby nepřišel žádný oficiální email o změně termínu a po pořadateli Jakubu Černém jakoby se slehla zem.
Kontaktovala jsem Plz.vstupenku, jak to vypadá a náhradou, atd. a ti bohužel neví, jelikož pořadatel s nimi také nekomunikuje - jsem tedy v začarovaném kruhu. Kontaktovala jsem i Divadlo Kalich (toto představení je jejich divadla), také neúspěšně. Zkusila jsem psát i přímo p. Černému - také nic.
Jak mám docílit toho, aby se mi vrátili peníze, když pořadatel s nikým nekomunikuje?? Takových nás bude opravdu mnoho, protože se nejedná jen o toto představení od pana J.Černého.
Děkuji,
Fikarová Dominika
Žena za pultem 2, nevrácené peníze
vrácení pěnez, případně alespoň poukaz na jiné představení
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.