Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Chtěla jsem vrátit nepoužívaný výrobek (malá pečící trouba) na prodejně, kde jsem ho zakoupila (Mironet Invalidovna) a prodavač odmítl zboží přijmout, že prý velké kusy nepříjímají (žádné info na stránkách o tom k této pobočce nebylo!) a řekl mi, ať s tím jedu na chodov (mimochodem výrobek měl skoro 10 kg plus příslušenství, takže pro mě jako ženu, nic lehkého)
Nakonec musel tatínek autem dovézt troubu osbně do reklamního oddělení v Dobřejovících, kde se divili, že zboží na Invalidovně nepřijali.
Ještě nutno dodat, že prodavač na této prodejně asi neví, jak se k zákazníkovi chovat, když měl problém podívat se mi do očí a k tomu tvrdí nepravdivé informace.
Za mě rozhodně nedoporučuji
zaměstnanci by měli být obeznámeni, co zákazníkovi při reklamaci říkat, jak se k nim chovat a znát základy slušného chování.
|
Tweet |
Odstoupení od smlouvy je zpravidla možné na jakékoliv provozovně. Vzhledem k tomu, že spotřebitel na této prodejně zboží i zakoupil, nemá prodávající důvod zde zboží nepřijmout.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Závěrem chceme upozornit spotřebitele, že zákonná možnost odstoupení od smlouvy se vztahuje na smlouvy uzavřené distančním způsobem. V případě odstoupení od smlouvy při nákupu na prodejně se zpravidla jedná jen o možnost, kterou nabízí prodávající a není stanovena zákonem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.