Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, 17.12. jsem objednala a zaplatila kartou v MALL.cz
objednávku č. 136022475 v ceně 1231 kč. Objednávka byla rozdělena
do tři baličku, ale při jejich vyzvednutí musela jsem je zaplatit ještě
jednou na dobírku. Objednávka navíc byla nekompletní - chyběl jeden z
objednaných produktů (hodinky Mi Band 5) . Tuto situaci jsem nahlásila
22.1. na zákaznickou linku a zaslala jsem jim jak potvrzení o platbě
kartou, tak i potvrzení o platbě na dobírku. Na odpověď jsem čekala do
dalšího dne a v neděli jsem zase volala na zákaznickou linku. Slečna
slíbila, že situace bude vyřešena hned v pondělí ráno. Peníze jsem
dneska obdržela, ale žádnou informaci o doručeni chybějícího zboží
jsem nedostala. Dnes jsem zase volala na zákaznickou podporu kde mě
bylo přímo řečeno, že oni neví kde to bude doručeno a že situace je v
řešení (nahlášené to bylo již v 22.1.). Když jsem je poprosila o kontakt
na nějakého supervizora, který by mohl poskytnout konkrétnější
informace bylo miřečeno, že nikoho nemají. Dovolím si předpokldat, že
v této situaci když už to zboží mám zaplacené mohla bych dozvědět
aspoň přesné informace o tom, kdy ho obdržim. Za mě je absolutně nepochopitelné, že nemají žadnou osobu na kterou by mohli připojit zákazníka v komplikovanějších situacích. Na moji prosbu o pomoc mě v podstatě odpovídali pouze nevím.
objednávka č. 136022475, kod produktu 323728, v balíčku chyběli hodinky Xiaomi Mi Band 5
zaslání zakoupeného zboží
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Egorová,
velmi mě mrzí, že došlo ke zpoždění ze strany našeho partnera. Dělali jsme maximum pro to, aby jste své zboží obdržela co nejdříve a to se 27.1. podařilo.
Jako omluvu za způsoben nepříjemnosti jsme Vám zaslala slevový poukaz na příští nákup zboží skladem MALL.cz.
Hana
overeno@mall.cz
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: