Společnost


FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:375
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#55239Podvodné jednání a nedodržení zákonů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 12 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.01.2022, před 3 lety

Kristyna Tumova

Znění stížnosti

Dobrý den. U internetové společnosti Bonky.cz
FINALTY TARGET MEDIA s.r.o.
IČO: 09105468
jsem si objednala dárky pro dcery. Jelikož měli dohledatelné IČO a garantovali na svých stránkách vrácením peněz. Bohužel mě balíček nepřišel v zákonné dodací lhůtě, ani po více jak 70 dnech, kdy jsem je několikrát upozorňovala a dotazovala se na zásilku po mailové komunikaci. 7 x jsem jim psala, dokonce že chci odstoupit od smlouvy protože nepřišel v zákonné lhůtě, na jejich stránkách jsem dokonce zásilku i reklamovala přes jejich formulář, jelikož nedorazil v zákonné lhůtě a požaduji vrátit peníze, jak garantují, ale zamítli mě to s odůvodněním, že jsou jen zprostředkovatele a ať si to řeším v Číně!! Ale já uzavřela smlouvu- objednávku u nich. Že mají v obchodních podmínkách podmínky které nesouhlasí s Českým zákonem je přece také trestné a není možné se odvolávat na své smzšlené podmínky, které jsou proti dobrým mravům.. Po asi 80 dnech mě psali že to mám na poště, kdy už to nebylo pro mě směrodatné, narozeniny už dávno proběhly. Zjistila jsem navíc že po mě chcou ještě další peníze o kterych se u objednávky vůbec nezminovali. Naopak psali že poštovné je zdrama!!Je to tedy naprosto podvodné jednání
a nerozumím tomu jak je možné že tato společnost dále funguje když tyto praktiky dělá běžné i ostatním prodavajicim. Proto jsem se rozhodla ji nahlásit a poprosit Vás o nápravu věci a aby tato firma už dále nepodváděl a lidi. Mohu doložit veškerou komunikaci s Bonky cz . Posílám pouze snímek obrazovky jedné z komunikaci s touto podvodnou firmou. Dále pak snímek obrazovky kde je u objednávky přímo psané že garantují vrácení peněz a dopravu zdarma, ale ani jedno nesplnili. Z tohoto důvodu na ně chci podat stížnost a žádost o prošetření. Jestliže jak říkají že jsou pouze zprostředkovatele je věc jedná, druhá věc jsou lživé informace na jejich stránkách a informace u zásilky atd. I jejich firma která má IČO podléhá českým zákonům. A ty nedodržují. Proto prosím o prošetření těchto skutečností. Za dopravu požadují další nesmluvene penize, i přesto že tvrdí že je doprava zdarma. Posílám scan od nich kde potvrzují že jim platba ode mě dorazila. Jde sice o malé peníze, ale nás podvedených je mnoho..Děkuji Vam. Tůmová


Požadované řešení

Vrácení peněz, omluvu a sebrání IČO této firmě s náležitou pokutou aby už dál nepodváděla a neklamala lidi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 11:46, před 3 lety

Předně uvádíme, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 13:21, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.