Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Společnost měla postupně dodávat díly ke stavebnici modelu.Po dodání cca70% dílů stavebnice,společnost přestala další díly dodávat.Poslední díl příšel v lednu 2021.Není tedy možné stavebnici dokončit.Urguji dodávky dílů emaily i telefonicky.V prosinci 2021 mi bylo telefonicky slíbeno započetí dodávek ještě do konce r.2021,ale k dnešnímu dni žádný další díl nepřišel.Vzhledem k celkové hodnotě stavebnice cca 20tis.Kč jsem již hodně peněz investoval a za současného stavu nelze model dokončit a je tedy v současnm stavu bezcenný.
Model Škoda 100 v měřítku 1:8
Požaduji dodat max.během 6 měsíců zbývající díly, které chybí k dokončení modelu,klidně i najednou, nebo vrátit dosud investovanou částku.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že dle popisu spotřebitele nemají dosud dodané díly využití (a jsou jako celek bezcenné), je možné společnost kontaktovat nejen s žádostí o doplnění (která nebyla vyslyšena), ale také s odstoupením od smlouvy. Spotřebitel bude muset vrátit získané díly, avšak prodávající má v návaznosti na to povinnost vrátit veškeré finanční prostředky získané od spotřebitele.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále je možné obrátit se na ADR při České obchodní inspekci (https://www.coi.cz/informace-o-adr).