Společnost


EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:218
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:26
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55243Nedodání zaplaceného zboží a požadavek na jeho opětovnou úhradu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 5 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
24.01.2022, před 3 lety

Emília Loudová

Znění stížnosti

V říjnu 2021 objednáno zboží - barefoot boty pánské a dámské, které měly být skladem. Ihned uhrazeny, což bylo i potvrzeno zpětným e-mailem, doba dodání v řádů dnů. Bohužel žádné zboží nedorazilo, na veškeré odeslané e-maily reakce pouze automaticky ganerovanými e-maily, kde se mimo jiné uvádí, že doba dodání je 10-40 pracovních dnů. Ani po 40 dnech žádné zboží nedorazilo, po dalších e-mailech zaslaná odpověď, že ve výjimečných případech může být doba dodání až 365 dní - u zboží, u kterého bylo inzerováno, že jsou SKLADEM!!!, že je možné, že je již uloženo na poště a poděkováním za pochopení. Na všechny odeslané zprávy obchodník nepožaduje odpověďi z důvodu, že jsou zasílány strojově. Po všemožných snahách o odstoupení od smlouvy si po několika měsících (v lednu 2022) obchodník dovolil zaslat e-mail, že vytvořil objednávku a zasílá platební údaje, s tím, že jakmile dorazí platba, budeme o tom informováni emailem. Pro urychlení odeslání doporučuje zaslat platbu co nejdříve. Pravdou je, že nespecifikuje, co bude urychleně odesláno (zboží zřejmě na mysli nemá).Takže u již uhrazeného a dosposud nedodaného zboží vyžaduje další úhradu!!!
Jedná se o podvodný e-shop a podvod, kterým by se někdo měl zabývat a podobné praktiky by měly být v civilozované sploečnosti možné!


Produkt

Barefoot boty pánské a dámské


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2022 08:03, před 3 lety

Zaplatil-li spotřebitel již jednou za zboží sjednanou kupní cenu, nemá povinnost platit tuto cenu znovu.

Jelikož webové stránky působí na běžného spotřebitele dojmem klasického e-shopu nabízejícího spotřební zboží, je nutné na uzavřenou smlouvu nahlížet jako na smlouvu kupní, ačkoliv provozovatel e-shopu je pouze zprostředkovatelem. Tuto skutečnost však uvádí pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako ustanovení vůči spotřebiteli neúčinné.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

E-shop sice udává, že nelze odstoupit, neboť objednávka již byla zaslána dodavateli. Tato skutečnost by byla relevantní v případě zprostředkovatelských smluv, avšak z výše uvedených důvodů se domníváme, že toto ustanovení je pro spotřebitele neplatné, a proto má právo od smlouvy odstoupit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2022 12:23, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2022 22:50, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále je možné obrátit se na ADR při České obchodní inspekci (https://www.coi.cz/informace-o-adr).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.