Společnost


Adrimax s.r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#55271Nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2022, před 3 lety

Jiří Janeček

Znění stížnosti

Dne 10.12.2021 jsem emailem reklamoval sluchátka z objednávky č.185219786 pro jejich částečnou nefunkčnost. Bylo mi sděleno, abych je zaslal k reklamaci na jejich prodejnu v Hlučíně. Balík Zásilkovny č.1137379542 byl doručen 14.12.2021. Od té doby ze strany obchodu žádná reakce. Dne 4.1. jsem na reklamace@emobilky.cz poslal dotaz na stav vyřizování reklamace. Bez odpovědi. Dne 7.1. jsem volal na infolinku 703369660, kde mi bylo sděleno, že se k tomu ještě nedostali. Za týden 14.1. opět telefonát na infolinku, kde mi bylo sděleno, že reklamace byla vyřízena kladně a posílají mi nová sluchátka. 19.1.opět telefonát na infolinku, a informace, že zboží je v přepravě. To už mě dost znejistilo. Téhož dne jsem napsal URGENCI reklamace na všechny 3 dostupné emaily, ze dvou mi přišla odpověď:" Bohužel nejste náš jediný zákazník, denně odbavujeme stovky objednávek a kolegové řeší stovky dotazů denně. V systému vidím, že vaše zásilka se nachází na svozovém depu dopravce." a "Dobrý den, Zásilka se nachází v přepravě. prosíme o strpení, děkujeme". Poté jsem požadoval trasovací číslo. Dne 21.1. jsem opět reklamaci urgoval emailem, od té doby bez odpovědi. Dne 25.1. telefonát na infolinku, zde informace, že nevidí žádný problém a ať si pošlu email. Požadavek na kontakt na majitele firmy, se kterým jsem chtěl řešit problém komunikace se zákazníky, mi byl odmítnut.


Produkt

Bluetooth stereo sluchátka Swissten trix stříbrno/šedá 8595217465183


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny 490CZK nebo zaslání nového zboží tak, jak bylo obchodem již 14.1. tvrzeno. V případě zaslání zboží požaduji trasovací číslo.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 13:22, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Z popisu spotřebitele vyplývá, že tato lhůta byla porušena a spotřebitel by tak měl mít právo na odstoupení od smlouvy. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 13:04, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.