Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#55281Nevrácení peněz za stornovanou objednávku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2022, před 3 lety

Jaroslava Svobodová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 16.09.2021 jsem si na prodejně Okay v Kolíně objednala komodu, kterou jsem hotově zaplatila 3599,- . Komoda měla být dle smlouvy doručena ve 45 - 46.týdnu v roce 2021. Po skončení této "lhůty" jsem psala email s tím, zda by mi někdo mohl říci, kdy mi komoda bude doručena. Pokaždé mi dali jiný termín doručení. Dne 28.12.2021 došlo ke stornování celé objednávky, s tím, že mi bude platba 3599,- vrácena na můj bankovní účet. Dne 28.12.2021 mi volala zaměstnankyně prodejny, které jsem nadiktovala své číslo účtu. Po několika dnech jsem volala znova na zákaznickou linku, kde mi bylo sděleno, že je vše odsouhlasené, ale paní zapomněla zadat moje číslo účtu do systému. Ten den jsem volala na prodejnu a nadiktovala jsem jim své číslo účtu znova. Minulý týden jsem opět volala na zákaznickou linku, kde mi bylo řečeno, že číslo účtu v systému je a že budou platbu urgovat. Další týden utekl a peníze nikde !! Nikdo není schopný říci, kdy mám peníze očekávat na mé emaily mi přišlo vždy jen potvrzení o doručení s tím, že mě v brzké době někdo odpoví - bohužel se tak nestalo. Už mě unavuje neustále volat na jejich zákaznickou linku, čekat v pořadí několik minut a pak se vlastně nic konkrétního o svých penězích nedozvědět..

Zde jsou podmínky obchodu https://www.okay.cz/clanky/vse-o-nakupu-e-shop/obchodni-podminky-e-shop-a-okay-club/,
laicky mi z nich plyne, že již doba vrácení peněz uplynula. Ale reálně se tak nestalo.
Děkuji


Produkt

Komoda Tofta (dub craft, černá) 3 599,- + dodání zásilky na prodejnu 9,- Kč tedy celkem 3 608,- Kč


Požadované řešení

Získat zpět své peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 09:52, před 3 lety

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.1.2022 11:19, před 3 lety

Dobrý den,

se zákazníkem jsme se spojili a věc vyřídili.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2022 11:37, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření, stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby měl možnost smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.1.2022 12:25, před 3 lety


Jaroslava Svobodová

Dobrý den,
svou stížnost bych velice ráda uzavřela až po obdržení platby, která by mi dle slov pracovníka společnosti Okay/Jena nábytek měla nejpozději přijít do 14 dnů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.2.2022 09:24, před 3 lety

Dobrý den,

platbu evidujeme jako vrácenou. Prosíme spotřebitele o kontrolu a uzavření stížnosti.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2022 14:20, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné řešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.3.2022 14:37, před 3 lety


Jaroslava Svobodová

Hodnocení: