Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupila jsem zboží Theraples™(masážní polštář),jako dárek
k 88 narozeninám.Bohužel jsem se netrefila svým výběrem,proto jsem ihned zboží zaslala zpět.Před zasláním jsem dle instrukcí zaslala formulář s oznámením o vracení zboží.
Na dva emaily jsem nedostala odpověď.
Zboží jsem odeslala 10.1.22,dosud nebylo vyzvednuto.
Dnes jsem obdržela email z České pošty,že bude balíček na poště do 31.1.22,poté bude vrácen.
Theraples™ 599,-Kč,č.obj.4067201
vrácení peněz 599,-+poštovné 119,-celkem 718,-Kč
26.1.2022 E-mail odesílateli - blížící se konec úložní doby.
13.1.2022 Uložení zásilky na žádost adresáta. 13001 Praha 31
13.1.2022 Geografická data z pokusu o doručení. Dostupné po přihlášení
13.1.2022 Doručování zásilky. 10003 Depo Praha 701
13.1.2022 Příprava zásilky k doručení. 10003 Depo Praha 701
12.1.2022 Přeprava zásilky k dodací poště.
12.1.2022 Zásilka vypravena z třídícího centra. 22200 DSPU Praha
11.1.2022 Zásilka v přepravě.
10.1.2022 Zásilka převzata do přepravy. 43111 Jirkov 1
10.1.2022 Obdrženy údaje k zásilce.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Dle popisu spotřebitele došlo k naplnění všech povinností. Jestliže bylo zboží zasláno na adresu uvedenou prodávajícím, případně do adresy sídla a prodávající byl o odstoupení od smlouvy informován, proběhlo odstoupení od smlouvy řádně, neboť odstoupení je jednostranným právním úkonem a není potřeba souhlasu druhé strany. Prodávající tedy má povinnost vrátit finanční prostředky, které od spotřebitele přijal.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění také tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.