Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobry den, chtěla jsem přidat stížnost na společnost Alza. 16.01.2022 podala jsem reklamace -Bezdratova sluchátka Happy plugs air 1 black.Od prvního dne ne vydržela krabice nabiti, vypadla mrizka,a anatomický ne drzi v usich. Ale ne vzhledem k tomu to používala,ale kvalita toho vyrobku ne odpovida zaplacením penizum.Oni tu reklamace zamitli 2 krat, a pri tom napsali ze chibi kabel,ktery jsem vubec nemela.Napsali ze zjstili mechanicke poskozeni- otverani pouzder a vypadla mrizka, které neni slučitelný se zarucnimi podminkami vyrobce.Ale zaruku mam, vyrobek stoji 1749 korun a urcite by musila mit zaruku a odpovidajici kvalitu.Mam od Alzy jihni sluchátka uz skoro 3 roky, nic me nevypadalo.Proc jsem musím mit nekvalitní produkt za velká peníze.Proc v dobe zaruki produktu oni me rekli ze ji stratila.Ja si myslim proste nechteji to resit.Slysila jsem ze takto delaji se sluchatkami.Reklamace byla podaná v době záruky, zadám o vraceni peněz, s výrobkem nejsem spokojena.
Bezdrátová sluchátka Happy plugs air 1 black
Vraceni peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení případu. Reklamace jsme nyní znovu předala k ověření na reklamační oddělení a zasílám Vám tedy vyjádření. U produktu bylo zjíštěno mechanické poškození, které se neslučuje se záručními podmínkami. V tomto případě je rovněž viditelné, že se nejedná o výrobní vadu. Pokud spotřebiteli, který zakoupil jako fyzická osoba, produkt nevyhovuje, může zde uplatnit odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Pokud vznikne poškození, je spotřebitel povinen jej nahlásit bez zbytečné časové prodlevy, jelikož používání poškozeného zboží může vést k dalšímu
poškození, které nelze přisuzovat k záruční vadě. Po této době od zakoupení je již důkazní břemeno na straně spotřebitele.
Z naší strany je tedy vyřízení, zamítnutí" neměnné a zákazník může zadat reklamaci znovu, pro nové otestování u autorizovaného servisu, nebo předat případ soudnímu znalci k prověření.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Penize vratili, dekuji
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu. Tento spor tedy přeřazuji na Vás, zda-li bude takto uzavřen.
Děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.