Společnost


BM ČESKO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55311Zamítnutá reklamace sedačky do 6 měsíců od koupě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2022, před 3 lety

Zdeněk Svoboda

Znění stížnosti

Dne 18.7.2021 jsme zakoupili u této společnosti rozkládací sedací soupravu. Dne 30.12.2021 jsme byli nuceni sedačku reklamovat písemným sepsáním reklamace v prodejně, a to z důvodu prolomeného nosníku sedací části sedačky "Korfu". Sedačku již nelze použít v rozloženém stavu k občasnému přespání. K prolomení došlo při prvním rozložení a po prvním použití na přespání. Dřevěný nosník byl zřejmě vadný, což nešlo v době převzetí ověřit z důvodu očalounění.

Dne 4.1.2022 nám bylo telefonicky pracovníkem Baumaxu sděleno, že naše reklamace byla zamítnuta. Dne 5.1.2022 jsme však nalezli ve schránce domu oznámení, že jsme nebyli výrobcem zastižení doma, a tudíž nám nemohli sedačku odvézt k opravě. O této skutečnosti nás nikdo neinformoval, proto jsme nemohli být tou dobou k dispozici. Po opakovaných telefonických urgencích nám dne 10.1.2022 bylo zasláno písemné stanovisko výrobce k reklamaci. Následně nám bylo sděleno, že pro zachování dobrých vztahů nám nabízí výrobce opravu ve svém závodě, ale je nutné si dopravu zajistit, protože oni ji nemají. To vše poté, kdy u nás firma pro sedačku byla...

S vyjádřením výrobce, že "reklamovaná vada je mechanické poškození, které je důsledkem nesprávného používání nábytku zákazníkem" nesouhlasíme. Neobdrželi jsme žádný návod či poučení, co je správné používání sedací soupravy. Nepředpokládáme, že rozložení rozkládací sedačky je považováno za nesprávné.

S ohledem na výše uvedené a na to, že reklamaci uplatňujeme v prvních 6 měsících od převzetí, žádáme přehodnocení stanoviska a řádné vyřízení reklamace. Domníváme se, že tato vada byla na zboží již při převzetí.

Ze strany dTestu žádáme o sdělení, zda je výrobce povinný v případě reklamace do 6 měsiců prokázat odborným posudkem, o jaké poškození se jednalo a vyvrátit tak domněnku, že zboží mělo výrobní vadu.


Produkt

Sedací souprava Korfu, reklamace č. 19/14/103770


Požadované řešení

Žádáme o výměnu poškozeného dilu za nový


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 14:31, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Posouzení výrobku znalcem je tedy dle našeho názoru vhodné, avšak v případě, kdy tak prodávající neučiní, může tak učinit spotřebitel a v případě rozhodnutí znalce v jeho prospěch poté může požadovat náklady po prodávajícím.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 16:18, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.