Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 12.12.2021 byla distančně uzavřena kupní smlouva, daňový doklad č. *** a to v následujících krocích
1) Zboží bylo vybráno přes e-shopu www.okay.cz.
2) Vybrali jsme službu "dopravit domů do 60 minut" (rezervace č. *** v čase 12:48) a to z důvodu abychom se vyhnuli obcházení obchodů při probíhající pandemii covid.
3) Prodejce nás kontaktoval pro potvrzení času dodání a potvrzení dodací adresy (čas 13:38).
4) Řidič prodejce nás kontaktuje, že je již na adrese dodání a zboží je připraveno k předání (čas 14:33).
5) Proběhlo předání zboží na adrese zákazníka a uhrazení plné kupní ceny v hotovosti (zboží zůstává až do úplného zaplacení kupní ceny ve vlastnictví prodávajícího.).
Kupní smlouva byla ve znění § 1820, zákona 89/2012 Sb, odstavce 1) uzavřena distančně prostřednictvím prostředků komunikace na dálku bez současné fyzické přítomnosti obou stran.
A současně podle § 1820, zákona 89/2012 Sb, odstavce 1) byla kupní smlouva uzavřena mimo prostor obvyklý pro podnikatelovu výdělečnou činnost (prodejna).
V souladu s § 1829, zákona 89/2012 Sb, má spotřebitel právo při uzavření kupní smlouvy distančně prostřednictvím prostředků komunikace na dálku uplatnit odstoupení od smlouvy v zákonem stanové čtrnáctidenní lhůtě.
Právo pro odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě čtrnácti dnů bylo podle ustanovení § 1829 občanského zákoníku uplatněno 22.12.2021.
Zboží dne 22.12.2021 odesláno originál zabalené na adresu podnikatele Okay s.r.o. (sklad) – Brno Airport Logistic Park, Letiště Brno-Tuřany 904/1, 627 00 a to spolu s vyplněným formulářem pro odstoupení od smlouvy a daňovým dokladem podle instrukcí, které prodávající uvádí na svých stránkách viz. www.okay.cz/pages/chci-odstoupit-od-kupni-smlouvy-do-14-dni
Vzhledem k tomu, že odstoupení od smlouvy je jednostranný právní akt a k dnešnímu dni tj. 27.1.2022 nebyla bez právního důvodu podle § 1832 zákona 89/2012 Sb vrácena kupní cena zpět na účet kupujícího, se společnost Okay s.r.o. na můj úkor obohatila. Dnes 27.1.2022 byla společnosti Okay s.r.o. zaslána výzva k vydání bezdůvodného obohacení kupní ceny v plné výši 3688 Kč vč. DPH na účet kupujícího. Bankovní účet kupujícího řádně vyplněn ve formuláři pro odstoupení od smlouvy.
Společnost Okay s.r.o.,IČ: 60719257 vyzývám i touto cestou k vydání bezdůvodného obohacení kupní ceny v plné výši 3688 Kč vč. DPH na účet kupujícího a to v souladu s § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
Prodejce Okay s.r.o.,IČ: 60719257 řádně informován v plném rozsahu elektronickou poštou vč. zaslaných příloh (příloha č. 1 - daňový doklad, příloha č. 2 - odstoupení od kupní smlouvy, příloha č. 3 - záznam o odeslání vráceného zboží, příloha č. 4 - záznam o převzetí vráceného zboží, příloha č. 5 - trasování zásilky, příloha č. 6 - výzva k vydání bezdůvodného obohacení).
Mora VDST 651C
Vrácení kupní ceny s plném rozsahu v souladu s § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
nákup zboží byl proveden na základě rezervace výrobku z prodejny, nikoliv přes e-shop. v takovém případě zákazník nakupuje dle podmínek pro prodejny, dostupných na našem webu:
https://www.okay.cz/pages/obchodni-podminky-prodejny
V takovém případě zákazník nemá právo na odstoupení od kupní smlouvy. Vyjádření bylo zákazníkovi zasláno písemnou formou na uvedený e-mail a je konečné.
Děkujeme za pochopení.
Tým OKAY.
Vyjádření spotřebitele zaslané nám na e-mailovou adresu:
"Vážení, kupní smlouva byla uzavřena ve znění § 1820, zákona 89/2012 Sb, odstavce 1) distančně prostřednictvím prostředků komunikace na dálku bez současné fyzické přítomnosti obou stran. Uzavřením kupní smlouvy pomocí prostředků komunikace na dálku se rozumí, uzavření kupní smlouvy prostřednictvím telefonu, emailu, e-shopu a dalších prostředků pro komunikaci na dálku. Jinými slovy právo na odstoupení od smlouvy má spotřebitel, který uzavřel kupní smlouvu pomocí prostředků komunikace na dálku. A to nikoliv uzavřenou pouze přes e-shop. To si prosím nepleťte. Pakliže spotřebiteli odpíráte právo na odstoupení od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem, je Vaše jednání protiprávní.
V našem případě byla kupní smlouva ve znění § 1820, zákona 89/2012 Sb, odstavce 1) uzavřena dne 12.12.2021 po telefonu, tj. bez současné fyzické přítomnosti obou stran a současně podle § 1820, zákona 89/2012 Sb, odstavce 1) byla kupní smlouva uzavřena mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání (tj. prodejna nebo jiné obchodní prostory provozovatele).
Dne 10.1.2022 byla na tuto skutečnost společnost OKAY s.r.o. upozorněna, konkrétně byl upozorněn zaměstnanec pan M. L. A současně byl pan L. vyzván k postoupení této věci na kompetentní osobu znalou zákona.
Právo na odstoupení od kupní smlouvy upravuje občanský zákoník, nikoliv Vaše obchodní podmínky. Jinými slovy, nemůžete spotřebiteli toto právo odepřít úpravou Vašich obchodních podmínek. Občanský zákoník je spotřebiteli nadřazen před obchodními podmínkami podnikatele. Ostatně Vaše obchodní podmínky na občanský zákoník odkazují. Čili předpokládám, že úplné a platné znění občanského zákoníku je Vám známo.
Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání, které nabylo platnost 22.12.2021. Odstoupení od smlouvy je platné a konečné."
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
zákazník v souladu s informacemi nemá písemný souhlas o zveřejňování interní komunikace. Prosíme tedy dTest o nápravu - převedení do neveřejného režimu.
Vyjádření je konečné - zákazník nezakoupil přes e-shop, nýbrž na prodejně. Toto vyjádření je konečné a stížnost tímto považujeme za vyřízenou.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za upozornění a omlouváme se za naší chybu v komunikaci, resp. anonymizaci. Zároveň na základě kontaktování od společnosti stížnost ještě jednou přeřazujeme na společnost, aby měla možnost doplnit relevantní okolnosti pro správné/úplné posouzení stížnosti.
Dobrý den,
pokud zákazník zarezervuje zboží na prodejně (ať už online nebo telefonicky) jedná se o nezávaznou rezervaci. Zboží je pro zákazníka blokováno na prodejně po omezenou dobu, následně má možnost se na danou prodejnu dostavit a zboží prohlédnout, vyzkoušet a teprve poté uhradit výslednou cenu. V tomto případě zákazník svého práva nevyužil.
Zákazníkům pro nákup na prodejně nabízíme nadstandardní službu vrácení "14denní garance vrácení zboží - elektro", které může zákazník využít pro zboží zakoupené na prodejně za přesně stanovených podmínek (viz https://www.okay.cz/pages/14denni-garance-vraceni-zbozi-elektro).
Bohužel, zákazník v tomto případu postupoval v rozporu s uvedenými podmínkami a zaslal zboží kurýrní společností na náš centrální sklad, kde mu byla předmětná zásilka obratem vrácena zpět.
Mrzí nás, že zákazník není spokojen s vyjádřením společnosti, nicméně v rámci rovného přístupu ke našim zákazníkům nemůžeme jeho požadavkům vyhovět.
Věříme, že toto konečné vyjádření přijme s pochopením a děkujeme zúčastněným stranám za spolupráci.
Tým OKAY.
Nejde-li ze strany spotřebitele o nákup na dálku (prostřednictvím prostředku na dálku musí být uzavřena smlouva samotná, nepostačuje uzavření rezervace), má spotřebitel odlišná práva. Zejména nemá možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí.
Zaplacení kupní ceny není rozhodujícím momentem pro vznik smlouvy. Rozhodujícím momentem je "projev vůle stran" uzavřít kupní smlouvu. Tedy nadneseně řečeno, kupní smlouva vzniká, vyjádří-li si strany "nevratný" závazek si předat zboží v určité jakosti a v určitém množství a zaplatit za něj určitou cenu.
Stížnost na spotřebitele přeřazujeme, aby mohl vývoj okomentovat a stížnost případně uzavřít.
Je-li mezi stranami sporné, jak došlo k uzavření smlouvy (zda na dálku, anebo osobně), upozorňujeme, že nejsme schopni tuto skutečnost ověřit. Nejde o otázku právní, ale skutkovou. Bude-li mezi nimi i nadále sporná, smír není možný a stížnost bude uzavřena.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.