Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#55317Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2022, před 3 lety

Richard Ross

Znění stížnosti

Koupil jsem si nový monitor, ten byl však vadný, putoval tedy na reklamaci.

12.1 - vyzvednutí z reklamace
15.1 - nahlášení, že jsem na monitoru našel několik míst, kde je poškozen, ohnutý rám displeje, nelícující plasty na zadním krytu (podle protokolu se fyzicky měnil přímo LCD panel, nebylo to "kus za kus") - evidentní páčení LCD panelu (jedná se o velký a těžký 49" monitor).
18.1 - info, že z reklamace poslali mou fotodokumentaci na jiné oddělení, následně i do servisu. Ten se tím patrně nechtěl zabývat proto:
21.1 - vyjádření, že na reklamaci nelze brát zřetel, protože rozpor je nutné podat hned po zjištění, ne 15.1 když převzení bylo 12.1

Tento závěr jsem neakceptoval a odvolal se proti němu, protože jsem doslova podal rozpor ihned po zjištění.

24.1 - vyjádření, že podpisem při převzení jsem souhlasil se stavem produktu a zamítnutí dalšího řešení.

24.1 - poslal jsem czc email poukazujíc na jejich rozdílné závěry, zároveň jsem se začal odkazovat na reklamační řád, podle něhož jsem upozornil na vadu produktu, bez zbytečného odkladu. Také jsem namítnul, že monitor je pečlivě zabalen a zalepen, je to nadrozměrné zboží, které vyžaduje manipulaci minimálně dvou osob - to přece nelze detailně kontrolovat na místě v malém krámku na Vinohradech.
Také jsem poukázal, že bych měl mít několik možností - odstoupení od smlouvy a pokud by bylo neúměrné, tak požadovat opravu nebo slevu z kupní ceny. Nic z toho však czc nenabídlo. Také jsem uvedl, že mě překvapuje špatné pro-zákaznické chování.
Navíc nevím, jestli je teď můj monitor nadále v záruce a nebo jestli bude příště odmítnut s tím, že má mechanické poškození.

.. na tento mail mi už neodpověděli.


Produkt

Samsung CRG90 - LED monitor 49"


Požadované řešení

Obnovení dialogu, zodpovězení mých otázek ohledně platnosti záruky, uznání pochybení a eskalace na někoho jiného z reklamačního oddělení, protože přiřazená paní "prostě nereaguje". U obchodu jako CZC.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2022 09:28, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 14:21, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.