Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#55318Zamítnutá reklamace-vada motoru

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 18 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2022, před 3 lety

Petr Gottwald

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se na Vás se problémem zamítnutí reklamace ze strany AAA Auto.
18.9.2021 jsem zakoupil vůz Peugeot 308 SW SPZ: *** se stavem tachometru 128 381km.
Na automobilu jsem nechal 1.10.2021 vyměnit motorový olej.
22.11.2021 jsem jel s automobilem do servisu (ARTCOM GROUP, Plumlovská 481/200, 796 04 Prostějov) kvůli rozsvícené kontrolce na palubovce.
Technik při náhodné kontrole zjistil, že stav motorového oleje je pod normálem a při stavu nájezdu se jedná o nadměrnou spotřebu oleje. Doporučení výměna vodítek gufer a ventilů nebo výměna motoru.
Automobil jsem proto objednal do servisu AUTO JOSEF FAJT s.r.o.
Lazecká 8/70, 779 00, Olomouc - Lazce, kvůli výborným recenzím na opravy vozů peugeot a citroen.
20.12.2021 po demontáži hlavy motoru a zaměření byla zjištěna nerovnost hlavy a bloku motoru a zakarbonovaných výfukových kanálů motoru. Motor nesl známky rozdělání v minulosti. Vše v servisu řádně vyfotili.
Předpokládaná cena opravy je od 65 000kč výměnou za starší motor. Výměna za nový se pohybuje od 100 000kč.
Obrátil jsem se na AAA Auto s reklamací jelikož jde o věc, kterou jsem nemohl při koupi očekávat a jedná se o skrytou vadu.

Reklamace mi byla zamítnuta avšak s nabídkou 15 000kč, coby kompenzace v rámci dobrých vztahů.


Produkt

Peugeot 308 SW, VIN: VF34H5FWCAS190094


Požadované řešení

Žádám o opětovné přezkoumání reklamace a o adekvátní finanční kompenzaci (v rozsahu opravy) nebo výměnu vozu za jiný za předpokladu navrácení peněz v plné výši. Rád bych předešel soudnímu sporu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2022 09:31, před 3 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze, pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele a ten od smlouvy odstoupí, oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.4.2022 16:35, před 3 lety

Vážený pane Gottwalde,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.4.2022 08:08, před 3 lety


Petr Gottwald

Vážená paní Míková,
Děkuji za reakci.
Spokojený jsem byl tak, že jsem u Vás pořídil auto se kterým jsem najel cca 1000km a musel ho dát opravit za bezmála 70 000kč. Vaše společnost mi reklamaci zamítla s návrhem kompenzace 15 000kč.
Kdyby závada nastala po nějaké době, tak se nezlobím ale jestliže koupím auto (byť ojeté) a už je porouchané, měla by Vaše společnost uznat chybu a dát auto do pořádku nebo vyměnit. Navíc jsem si platil "Vaše" pojištění na skryté vady, které se však na tohle nevztahuje.
Prodat porouchané auto ať vědomě nebo nevědomě a zamítnout reklamaci je dle mě absolutně nekorektní jednání.
Kompenzace 15 000kč je naprosto neadekvátní.
Tohle je tedy moje spokojenost k uzavřené záležitosti.
Nebyl jsem zákazníkem poprvé ale vím, že určitě naposled.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.7.2022 22:22, před 3 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2022 15:26, před 3 lety

S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.