Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
9.11.2021 jsem si na strankach spolecnosti, ktere se nazyvaji trikon.cz objednal 4 tricka s vlastnim potiskem. Za nekolik dni mi bylo oznameno, ze jsou jiz hotova, prestoze to nemaji v podminkach, tam je, ze se napred musi zaplatit a pak teprve se vyrobi, tak jsem jim rekl, ze o ne jiz nemam zajem, at stornuji objednavku. Hustili do me v jednom kuse, ze to musim uhradit, ze jsou hotova, posilali mi upominky a kdyz mi poslali pozdeji vyhruzku, ze to predaji vymahaci firme, tak jsem zaplatil, to bylo 28.12.2021. Po celou dobu nekomunikovali dobre, byl s nimi problem a po onom prosinci jsem se jim dovolal az tento tyden a vzdy mi reknou, ze se podivaji a daji vedet. Ja jim zaplatil 1001 Kč, navic za 3 tricka, jak mi pozdeji vysvetlili, ale dodnes nemam ani puvodni 4 ani slibene 3. Nevim si rady, proto se obracim na Vas.
TEX-Panske tricko Basic 3x s vlastnim potiskem
vraceni penez a stornovani objednavky
|
Tweet |
Úvodem se vyjádříme ke "stornu":
Obecně je možné odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů od převzetí věci. Logickým i eurokonformním výkladem lze dojít k tomu, že je možné odstoupit i před předáním. Avšak ve zmíněné situaci byla trika vyrobena "na míru", proto odstoupení bez udání důvodu nebylo možné. Odstoupení by bylo možné v případě podstatného porušení smlouvy, což ale změna platební metody být nemusí.
K nedodání:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.