Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nekvalifikovaný technik z Ukrajiny z firmy TIMURAL s.r.o. si vzal platbu ve výši 1000,- za diagnostiku kombinované pračky se sušičkou, přičemž sušička nefungovala. Po nejméně půl hodinové prohlídce, kdy celou pračku rozmontoval mi oznámil, že žádnou závadu neobjevil a vše funguje. Platbu ha diagnostiku si prý berou vždycky. Zeptal se jestli chci platit bez dokladu 850,- nebo na doklad, ale to bude s DPH ve výši 1000,-. Po jeho odjezdu sušička stále nefungovala. Dnes jsem tu měla technika s autorizovaného servisu AEG, který během 5 min, ihned po odmontovaní horního krytu zjistil závadu na kabeláži, kabel ihned vyměnil a upozornil me, ze chybu E73 prý pračka hlásila hned, což by certifikovaný technik rozpoznal. Také me upozornil na podvodníky z neautorizovanych servisu a doporučil mi na ne zavolat ČOK, protože svým jednáním okrádají a hlavně ohrožují lidi. Za 10 min byl pryč a sušička opět funguje. Zkoušela jsem na TIMURAL volat o vracení peněz, bohužel bez úspěchu.
oprava kombinované pračky se sušičkou AEG L7WBG47W
Ráda bych dostala své peníze zpátky, protože tak evidentní a triviální poškození měl technik odhalit. Zaplatila jsem přesně 1000,-, doklad mám i s razítkem a podpisem.
|
Tweet |
Jestliže se jednalo o placenou opravu, což ze stížnosti vyplývá, byla mezi stranami uzavřena o smlouva o dílo (§ 2587 občanského zákoníku). Není-li dílo provedeno řádně a není-li opravovaná vada odstraněna, je spotřebitel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli díla (opraváři, resp. společnosti) nároky z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku). V tomto případě jde o možnost požadovat opětovné a řádné provedení opravy (bezplatně), resp. možnost odstoupit od smlouvy (tedy požadovat vrácení peněžních prostředků zaplacených zhotoviteli díla).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.