Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Pred 13 dňami som zakúpila jízdenku u Leo express. Platba prebehla bez mojho predchadzajúceho prihlásenia sa do účtu a vystupovala som tak ako bežný zákazník a nie ako člen klubu Smile club. Z tohto dovodu by som očakávala, že budú mojej finančné prostriedky po vyplnení žiadosti o storno vrátené na bankový účet odkiaľ boli poslané.
Nižšie pridávam textáciu podmienok Smile clubu, na základe interpretácie ktorých mám za to, že sa transakcia prevádza vrámci zákazníckého účtu až PO zadaní údajov a pre to, aby bola platba vrátená ako leo kredity namiesto peňazí na účet má byť transakcia vykonaná SKRZ účet. K tomuto nedošlo.
“uživatelský účet je zákaznický účet přístupný na stránkách https://www.leoexpress.com po zadání přístupových údajů. V uživatelském účtu mohou účastníci spravovat údaje zadané při registraci, zjistit aktuální úroveň, zjistit počet najetých kilometrů, spravovat nakoupené jízdenky, dobíjet leo kredity a zjistit stav Smile Club účtu
• Smile Club účet je součástí uživatelského účtu a zaznamenává jednotlivé transakce prováděné účastníkem Programu prostřednictvím leo kreditů (např. nákup jízdenky či jiné služby Leo Express)
• účastník (Programu) – je fyzická osoba starší 16 let, která si založí uživatelský účet
• zákazník – je jakákoli fyzická osoba, která využívá nebo má zřejmě zájem využívat služby skupiny Leo Expres”
Podľa vysvetlenia pojmov, je užívateľský účet prístupný po zadaní prístupových údajov, a smile club účet je jeho súčasťou a teda stále nerozumiem akým počinom som dala suhlas s tým, že budem pri mojej transakcii účastníkom programu, ak nedošlo k zadaniu prístupových údajov pred jej prevedením.
Ďalšia veta v podmienkach hovorí o tom že pre vrátenie peňazí na kredity sa má jednať o vedomý úkon zákazníka, ktorý jizdenku zakúpi zo svojho účtu: “ Pokud byla jízdenka zakoupena skrze Smile Club účet, a to jakoukoliv metodou, možné pouze do leo kreditů.” Moja jizdenka nebola zakúpená “skrze”, bola zakúpená štandardne bez prihlásenia a to, že sa Niekto v Leo expresse rozhodol mi ju priradiť ku mne nepoužívanemu účtu bez akéhokoľvek incentivu z mojej strany, že by som o tento postup mala záujem či ho preferovala, mi nepripadá ako postup v súlade s textaciou vyššie.
Ďakujem
Vrátenie peňazí na účet
|
Tweet |
Dle ustanovení § 41 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu, platí, že nenastoupí-li cestující s platným jízdním dokladem pro jednotlivou jízdu cestu z důvodů na své straně, má právo na vrácení zaplaceného jízdného, jestliže nepoužitý jízdní doklad dopravci vrátí jde-li o veřejnou drážní osobní dopravu na dráze celostátní nebo na dráze regionální, nejpozději v den na ní uvedený jako den nástupu jízdy nebo potvrdil-li dopravce nejpozději v tento den nevyužití jízdního dokladu, a při částečném nevyužití jízdního dokladu pro jednotlivou jízdu má v takovémto případě právo na vrácení jízdného za neprojetý úsek cesty.
Výše uvedené ustanovení má být dle našeho názoru interpretováno tak, že vrácením jízdného se rozumí vrácení peněžních prostředků v situaci, kdy cestující jízdenku hradil rovněž peněžními prostředky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
prosím, napište mi z jakého emailového účtu jste jízdenku zakupovala, abych mohla prověřit Vaši transakci.
Moc děkuji
Müllerová Michaela
Žádáme spotřebitele o odpověď společnosti a o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý deň,
Nákup bol realizovaný použitím e-mailu zuzana.zelinskaa@gmail.com, ktorý bol zadaný aby na neho jizdenka bola zaslaná a nie pre prihlásenie sa do akéhokoľvek klubu.
S pozdravom
Želinská
Dobrý den,
bohužel v našem systému vidím, že jste do Smile clubu přihlášená byla a provedla jste přes něj nákup jízdenky dne 14.1. v čase 18:41. Následně jste pak tuto jízdenku stornovala ve stejný den v čase 21:33. Vždy přes Smile club, tedy kredity za jízdenku máte načteny pod Vašim zákaznickým účtem. Müllerová M.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý deň pani Mullerova,
Myslím, že k chybe na Vašej strane dochádza pri zámerne nesprávnej interpretácii toho, čo znamená byt v systéme “prihlásený”. Pri nákupe som sa nikam neprihlasovala, na vašej web stránke som si vybrala jizdenku, zadala svoje meno a email pre poslanie lístka - bez toho, aby som email zadala, by mi predpokladám nemal lístok kam prísť. Ak by pre prihlásenie do klubu stačila zmienka e-mailu, nerozumiem prečo pre prihlásenie sa účtu vyžadujete email a i heslo. Sami to takto máte nastavené na vlastných stránkach. Takže Vaše “šetrenie” situácie má výrazne faktické nedostatky.
Taktiež nerozumiem, ak by mal byt Smile club výhodou pre členov, ako je možné, že Vašim svojvoľnym priradením ma k prihlasenym užívateľom som týmto počinom znevýhodnená.
Predpokladám, že je stratou času všetkých strán sa o tejto veci dohadovať, keďže vidím, že absentuje akákoľvek ochota spoločnosti vyhovieť jednoduchému požiadavku v súlade s legislatívou.
Len by som rada na záver dodala, pani Mullerova, že ak by ste pre Leo Express nepracovala a ocitla sa v rovnakej situácii ako ja a další zákazníci, tak by Vám Vaše odpovede museli samej pripadať prinajmenšom absurdné.
Stížnost přeřazujeme na společnost, kterou tímto žádáme o reakci na poslední vyjádření spotřebitelky. Především o upřesnění toho, dle čeho usuzuje, že byl spotřebitel do systému přihlášen, jestliže zadal pouze svou e-mailovou adresu, jak uvádí.
Vážená paní,
pokud máte v našem systému zaregistrovanou emailovou adresu, což jste učinila, když jste se registrovala do našeho věrnostního programu Smile Club a založila si tak i zákaznický účet, pak tento zákaznický účet je v našem systému veden právě pod touto unikátní emailovou adresou.
Pokud pak na našich webových stránkám přes náš systém nakupujete jízdenky a zadáte tuto registrovanou emailovou adresu, pak systém všechny nákupy jízdenek přiřadí pod tuto registrovanou emailovou adresu, nezáleží na tom zda v době nákupu jste nebo nejste do zákaznického účtu přihlášená, protože toto systém nerozlišuje, on pouze rozeznává registrovanou či neregistrovanou emailovou adresu.
Přihlášení k zákaznickému účtu je nutné v případě, že chcete objednávku zaplatit leo kredity, které na svém zákaznickém účtu máte. Přihlašovat se k elektronické peněžence prostřednictvím hesla považujeme za bezpečné, abyste ke svým peněžním prostředkům ve formě leo kreditu měla přístup pouze Vy, a ne kdokoli jiný, kdo by pouze zmínil Vaši e-mailovou adresu v nákupním procesu.
Věrnostní program využívají naši zákazníci dobrovolně se všemi jeho podmínkami, mezi které patří i to, že storno lze pouze do leo kreditu, a že se leo kredity nepřevádějí zpět na bankovní účet. Pokud někomu podmínky nevyhovují není důvod si věrnostní program zakládat, tedy registrovat si e-mailovou adresu. Cestování s námi není podmíněno registrací.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.