Společnost


Zelená elektřina s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#55329Nedodané vyúčtování + neposlaný přeplatek

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 měsíců 2 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2022, před 3 lety

Ladislav Kovacs

Znění stížnosti

Firma dosud nedodala vyúčtování za plyn. Jedná se o roky 2019 a 2020, i když jsem o něj několikrát žádal.

Za rok 2021 mi vyúčtování posláno na požádání bylo, ale přeplatek byl splatný k 27. 01. 2022 a peníze k poslednímu dnu nedorazily.


Produkt

Odběr plynu


Požadované řešení

Žádám o poslání vyúčtování za rok 2019 a 2020.
Poslání přeplatku za rok 2021 na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2022 10:04, před 3 lety

Vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.

Přeplatek:
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.2.2022 10:10, před 3 lety

Naše společnost situaci prověří a zákazníkovi nedodané vyúčtování zašle na adresu a vzniklý přeplatek bude zákazníkovi vyplacen.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2022 10:35, před 3 lety

Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.2.2022 07:29, před 3 lety


Ladislav Kovacs

Ke dnešnímu dni se firma neozvala, tzn. žádné vyúčtování a ani žádný přeplatek nepřišel. Dne 28. 1. jsem podával písemně reklamace, které jsou dodnes bez též bez odezvy. A jen tak mimochodem dopis byl přeposlán do Jihlavy, i když je všude uváděna pražská adresa, ale to asi není nijak podstatné.
Linka věčně obsazená. Na emaily nereagují. V nejbližší době se tedy hodlám obrátit na ERU, protože mám pocit, že už mi nic jiného stejně nezbývá.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2022 12:48, před 3 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost se k vývoji stížnosti vyjádřit. I nadále platí vše, co bylo uvedeno v našem prvním vyjádření. Zejména spotřebitele upozorňujeme na možnost požadovat finanční kompenzaci za nevyřízení reklamace včas.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2022 23:09, před 2 lety

Společnost bohužel již neprojevila zájem se k případu dále vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále je možné obrátit se Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.