Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#55335Zamietnutá reklamácia notebooku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2022, před 3 lety

Kristína Vančíková

Znění stížnosti

Dňa 28.11.2018 som si kúpila notebook Lenovo Legion Y530 za viac ako 1 100 €. Pre študenta vysoká suma, ale potrebujem ho pri štúdiu a tak som si predĺžila záruku o 3 roky s tým, že s tým počítačom už dokončím štúdium.
Bohužiaľ, notebook prestal začiatkom decembra (prosinec) 2021 fungovať, odmietal sa zapnúť, nabíjať. Odniesla som ho na pobočku Alza v Brne, s tým že som ich požiadala zároveň o export dát, nakoľko v ňom boli dáta s ktorými som potrebovala v najbližších dňoch pracovať. Bolo mi oznámené, že túto službu na predajni neposkytujú, robí to autorizovaný servis kde je čakacia doba niekoľko dní až týždňov, ale môžem si to nechať urobiť v externom servise na vlastné náklady. Pýtala som sa tiež, či to musí byť autorizovaný servis, na čo mi bolo pracovníkom povedané (po kontrole pečatí na tele notebooku), že nie. Tak som si nechala exportovať dáta a následne som znova odniesla počítač na pobočku Alzy, kde bol notebook dňa 10.12.2021 prijatý na reklamáciu pod číslom AZRE211149100.
Dňa 28.12.2021 mi prišla SMS a email z Alzy s tým, že notebook má poškodenú základnú dosku spáleninou, spôsobenou pravdepodobne nečistotou alebo kvapalinou a cena opravy by prevyšovala aktuálnu cenu notebooku.
Notebook nebol nikdy obliaty ani v žiadnom kontakte s vodou, to sa dá predpokladám ľahko v servise zistiť. Zároveň nebol znečistený viac, ako sa znečistí pri práci doma na pracovnom stole či v škole, navyše bol používaný spolu s chladiacou podložkou pre zamedzenie prípadného prehrievania. Notebook bol prepravovaný zásadne v taške na to určenej, nikdy nebol, mimo servisu Alzy a servisu kde mi exportovali dáta potom ako prestal fungovať, odstraňovaný zadný kryt ani iné časti notebooku, nemá žiadne mechanické či iné poškodenie (zhodnotené pracovníkom na pobočke Alzy pri preberaní), nechápem preto ako mohlo prísť k spáleniu základnej dosky mechanickým poškodením a z toho dôvodu zamietnutiu reklamácie notebooku ešte takmer dva roky v záruke.


Produkt

Notebook Lenovo Legion Y530-15ICH, sériové číslo SPF1EDE4W


Požadované řešení

Požadujem uznanie reklamácie a vrátenie peňazí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2022 10:22, před 3 lety

Vzhledem k tomu, že se jedná o nadstavbovou záruku, neřídí se zákonem, ale smlouvou. S ohledem na důvod zamítnutí ale tento fakt není podstatný.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.1.2022 10:04, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení tohoto sporu. Reklamaci číslo: AZRE211149100 jsem nyní ověřila na příslušném oddělení, přičemž zde z naší strany došlo k řádnému vyřízení a to dle podmínek prodloužené záruky. Aktuální pojistné podmínky jsou na našem e-shopu volně přístupné na tomto odkazu: https://cdn.alza.cz/Foto/Download/Pojistne%20podminky%20CPP/CZ_CZ_Prodlouzena%20zaruka_komplet_.pdf.
Zařízení bylo v autorizovaném servisu testováno na popisovanou závadu, ovšem bylo zjištěno mechanické poškození, které se bohužel neslučuje se záručními podmínkami. Jednalo se tedy o poškození základní desky spáleninou. V tomto případě tedy bohužel z naší strany nedošlo k přehodnocení a paní Vančíková se tak může dle vyjádření třetí strany obrátit pro posudek na soudního znalce.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.2.2022 21:25, před 3 lety


Kristína Vančíková

Hodnocení:

Komentář: Ďakujem za vyjadrenie. Chápem, že mechanické poškodenie nie je v súlade s pravidlami predĺženej záruky. Stále ale nechápem, ako mohlo k nemu dôjsť, keď bol počítač využívaný bežným spôsobom s nadštandardnou starostlivosťou a ochranou proti prehrievaniu či iným situáciám, ktoré by mohli viesť k jeho poškodeniu.