Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dňa 27.12.2021 som vrátila tovar cez Slovenskú poštu - číslo dobierky: ***- Vrátila som hodinky - B2 inteligentný náramok, zelený. Dôvod vrátenia boli nové hodinky, ktoré som kúpila na Vianoce synovi a vôdec sa nedali ani zapnúť ani nabýjať. Do dnešného dňa som nedostala odpoveď čo je s tovarom. Hodiny stáli 23,78 EUR s DPH. Požadujem o informovanie. Ďakujem
Vrátenie peňazí, prípadne dodanie nových funkčných hodiniek.
|
Tweet |
Úvodem uvádíme, že z popisu není jasné, zda (případně z jakého důvodu) se smlouva bude řídit českým právem. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je bezplatnou českou poradnou, budeme předpokládat, že se českým právem řídí.
Dále považujeme za vhodné zmínit, že služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů mezi podnikateli a spotřebiteli, kde jsme především zprostředkovateli komunikace. Nemáme tak přístup do interních systémů společností a nemůžeme tak spotřebitele informovat o stavu vrácení peněz. Nicméně společnost budeme o existující stížnosti informovat.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.