Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26. 10. 2021 jsem uzavel učastnickou smlouvu s T-Mobile na poskytování mobilních internetových služeb. Zaměstnanec mi jako novému učastniku stanovil nucenou zalohu ve vyši 500 korun, a to navzdory skutečnosti, že jsem již jednou byl zakaznikem T-Mobile (č. 68148600). V době uzavření stávající smlouvy byla stará smlouva č 68148600 ukončena z důvodu nekvalitného poskytování služeb společností T-Mobile (pravidelné odpojení a pomala rychlost pripojeni) a nedbalého nakládání s mými údaji (posilali mi poštu na starou adresu, přestože jsem jim novou adresu sdělil včas). Bylo mi také vysvětleno, že záloha mi bude vrácena po 3 měsících používání bez dalších podmínek, ale podle výsledků faktury č 58190375 a následným telefonickým kontakt s operátorem se ukázalo, že mi nikdo nevrátí nezákonně stanovenou zalohu.
Internet 4G
V tomto ohledu požaduji 1) Zálohu ve výši 500 Kč mi obratem vrátíte nebo ji zahrneme do aktuální faktury za komunikační služby jako predplatek, jinak to vyřeším pozlem, pomoci ČTU.
|
Tweet |
Podle § 430 občanského zákoníku podnikatele zavazuje jednání jeho zaměstnance (obchodní zástupce, ale i osoba na pobočce apod.) jestliže se nejednalo o zjevný exces. O zjevný exces se dle našeho názoru nejedná, proto se tedy spotřebitel mohl spolehnout na slib, který se pro podnikatele stal závazným.
Dle výše uvedeného je tedy podnikatel povinen zálohu po 3 měsících vrátit. Zmíněnou fakturu je také možné reklamovat přímo u společnosti.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se však rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.