Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#55352Nedodání objednaného a předem zaplaceného nábytku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

11 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.01.2022, před 3 lety

Jaroslav Vyhlídal

Znění stížnosti

V prosinci 28. 12. Jsem si objednal a zaplatil v eshopu okay pohovku Sára. Dle nabídky byla skladem a slibovali dodání do 7 dnů. Dodnes ji nemám. Z mých urgencí mají výsměch, lžou a posílají opakovaně nic neříkající mail že věc prošetří a ozvou se. Neozývá se nikdo. Už tam píši každý den a stejně nereagují. Mých peněz si jistě dobře užili. Před 14 dny mi sdělili, že zboží v týdnu od10.1. Do 14. 1. dovezou, což nesplnili a jejich reakce po mé urgenci je jen arogantní. Arogantní jsem tedy začal být i já, dal jsem jim ultimátum dodání, ale to jim vůbec nevadí.


Objednána i doprava s donešením


Požadované řešení

Okamžité dodání objednávky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2022 10:14, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.1.2022 12:09, před 3 lety

Dobrý den,

se zákazníkem jsme se spojili a věc vyřídili zrušením objednávky a vrácením peněz.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.1.2022 12:09, před 3 lety

Dobrý den,

se zákazníkem jsme se spojili a věc vyřídili zrušením objednávky a vrácením peněz.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2022 08:26, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.2.2022 10:19, před 3 lety


Jaroslav Vyhlídal

Dne 31. 1. 2022 mně zatelefonoval pracovník Okay. cz a sdělil, že mi zboží buďto dodají mnohem později s tím, že mi na ně dají slevu, nebo že mi za 14 dnů vrátí peníze. Protože při objednání zboží byla poznámka o tom, že zbozí mají skladem a mně sdělil, že ne, i když ještě v neděli 30.1. měli na svých strankách, že zboží skladem je, nevěřil jsem mu. Požadoval jsem vrácení peněz a písemné vyjádření, že k tomu dojde za 14 dnů. Na to mi sdělil, ze v písemném vyjádření čtrnáctidenní lhůta nebude. Vystupoval velice autoritářsky. Myslím si, že vzhledem k tomu, jaké vyjádření dal do tohoto servru to vypadá, jako bychom byli již vyrovnaní, což neni pravda. Pro zajímavost přidávám text, který mi poslal. Věc budu považovat za vyřízenou tehdy, až peníze dostanu.

Text od Okay.cz
Dobrý den,

je nám to líto, ale Vaši objednávku číslo 9921959766 se nám bohužel nepodařilo dokončit a museli jsme ji stornovat. Pokud už jste objednávku uhradili, Vaše peníze Vám samozřejmě vrátíme co nejdříve.
Celá situace nás velice mrzí a omlouváme se za případné komplikace.
Budeme velmi rádi, když se k nám v budoucnu vrátíte, protože všechny své schopnosti teď naplno věnujeme tomu, aby se podobná situace již neopakovala.
Děkujeme za Vaši důvěru a pochopení.

Přejeme Vám příjemný den

OKAY.CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 10:47, před 3 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost opět přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost informovat o vrácení peněz ze zrušené objednávky a poté stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
9.2.2022 14:53, před 3 lety


Jaroslav Vyhlídal

Hodnocení:

Komentář: Úředník firmy Okay nebyl zrovna příjemný, vinu si slovně nepřipouštěl, ale peníze mně byly do týdne vráceny, takže věc považuji za uzavřenou. Poučné bylo pro mě to, že vím, kde už nikdy nemám nakupovat