Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:370
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#55354nedodané zboží, nevrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

11 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2022, před 3 lety

Jana Junková

Znění stížnosti

Dobrý den, dovoluji si tímto upozornit na dle mého názoru nezákonné
jednání společnosti OKAY s.r.o. V pátek 7.1.22 jsem si objednala a
zaplatila zboží přes internetový obchod https://www.okay.cz. Zboží bylo skladem. Číslo objednávky ***.Termín dodání byl 14.1.22 na pobočku v Příbrami. V pondělí 17.1.22 jsem kontaktovala info linku společnosti bylo mě sděleno že to zaurgují na skladě. Pro jistotu jsem volala i na pobočku jestli náhodou zboží není tam a jen nedorazila sms o možnosti vyzvednutí s negativním výsledkem. Středa 19.1.22 nikdo se neozval opět kontaktovaná linka, urgenci vidí v řešení není. Napíše přímo vedoucímu skladu. To už se mě začíná nelíbit a prostřednictvím internetu nacházím mnoho negativních recenzí o nedodání zboží a nevrácení peněz a stejných neurčitých odpovědích na info lince společnosti jako jsem obdržela já. Okamžitě stornuji objednávku. Přes formulář v objednávce, jelikož mě nepřišlo žádné potvrzení odesílám storno znovu emailem. Na email automatická odpověď pod číslem ***. 23.1.22 opět zaslán email s dotazem na stav. Odpověď, že má žádost byla předána na příslušné oddělení. Na mou námitku proč neodpovídá příslušné oddělení nikdo nereagoval. Minimálně neetické jednání shledávám v tom, že přestože jsem objednávku zrušila již 19. 1.22 v detailu objednávky ke stornu stále nedošlo a tedy téměř 14 dní je objednávka tzv. "připravována k expedici" a tedy nemůže plynout 14 denní lhůta na vrácení peněz při odstoupení od smlouvy.


Produkt

kondenzační sušička prádla Indesit YTM1183KRX


Požadované řešení

VRÁCENÍ PENĚZ


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2022 10:21, před 3 lety

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.1.2022 12:46, před 3 lety

Dobrý den,

se zákazníkem jsme se spojili a celou věc vyřídili vč. sdělení informací dalšího postupu.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY:

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2022 08:23, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
9.2.2022 08:37, před 3 lety


Jana Junková

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, dne 8.2.22 mě byla vrácena celá částka za nedodané zboží které jsem objednávala a zaplatila 7.1.22.