Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55358Pokuta z uzavřené objednávky o zajištění výhodných dodávek energií

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2022, před 3 lety

Zdeňka Šafaříková

Znění stížnosti

V roce 2020 mi na základě objednavky Česká srovnávací “vysoutěžila”dodavatele energí plyn i elektrika. Přešla jsem tedy k ČED nebyl nijak levnější ale nenamytala jsem platby byly stejné jako u předchozího. V prosinci 2021 mi od GAS net přišla sms o ukončení Čedu a přechodu pod DPI prave GAS net. Na internetu jsme se dočetla že Čed opravdu skončil a to už k 23.12. S dodávkami a sms mi přišla 26.12 začala jsem to tedy co nejdříve řešit každý den u DPI je drahý. Od srovnávací mi nepřišla ani hloupá sms ze ný něco zařídili za mě tak jsem si sama vybrala ČEZ a zařídila přístup od dodavatele DPI jak plyn od GAS net tak elektřinu od ČEZ. Na klasický tarif obojí u ČEZ. Až po několika dnech když jsem měla vše zarizeno mi volala pani ze srovnávací a ptala se mě jestli vím ze ČED skončil řekla jsem ano a informovala o tom ze jsem vše vyřešila. Pani nic nenamitala ani mě neonformovala o nějaké pokutě. Za co bych tedy měla platit pokutu za to ze jsem nechtěla platit DPI který je drahý a sjednává jsem si levnější produkt. Kde byli 23.12. Z české srovnávací když ČED skončil s dodávkou proč neodeslali hromadné info svým klientům ze se o ne postarají? A volali po několika dnech kdy už většina vystrašených lidi jednalo má vlastní pěst.


Požadované řešení

Nechci platit pokutu nevidím důvod za co.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2022 11:14, před 3 lety

Nevíme, v jakém konkrétním znění smlouvu spotřebitel se společností Česká srovnávací s.r.o. uzavřel, avšak ze smluv uzavíraných mezi Česká srovnávací s.r.o. a jejími klienty, se kterými jsme měli možnost se seznámit, nevyplývá povinnost spotřebitele informovat zprostředkovatele o této specifické situaci - o krachu/ukončení činnosti "vysoutěženého dodavatele", resp. o následném přechodu z režimu DPI (dodavatel poslední instance) k novému dodavateli. Protože se každá smluvní pokuta může vztahovat pouze na porušení smluvních povinností, na tento případ by se nevztahovala (jelikož informační povinnost spotřebitele v rozsahu popsaném výše podle nás vůbec na základě smlouvy nevzniká).

I kdyby však taková smluvní informační povinnost spotřebitele vznikla, je pokuta za její nesplnění podle nás nepřiměřená, neboť je příliš vysoká s ohledem na povinnost, kterou kryje. K nepřiměřeným smluvním pokutám uvádíme, že se k takovým ujednáním nepřihlíží - spotřebitel by ji tak nemusel platit. Navíc by čekáním na kroky původně nečinného zprostředkovatele spotřebiteli vznikly zbytečné náklady.

K povinnosti platit smluvní pokutu zároveň uvádíme, že v případech, kdy je smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách, je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11).


K možnosti výpovědi zprostředkovatelské smlouvy:
Dle novely energetického zákona, účinné od 1.1.2022 může spotřebitel vypovědět smlouvu o zprostředkování bez výpovědní doby a bez jakýchkoliv sankcí ze strany zprostředkovatele (§ 11n písm. a), navíc zprostředkovatelská smlouva automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího uzavření. Dle vyjádření Energetického regulačního úřadu ze dne 9.1.2022 se výše uvedená ustanovení mohou uplatnit i zpětně, tedy i na smlouvy, které byly uzavřeny před účinností novely.

Dle § 11o energetického zákona navíc lze od smlouvy uzavřené zprostředkovatelem s novým dodavatelem odstoupit kdykoliv do 15 dnů od zahájení dodávky energií.


Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Další informace je možné získat taktéž na naší bezplatné telefonické poradně na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 11:53, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.