Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#55366Neuznaná reklamace komody

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 20 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2022, před 3 lety

Jarmila Hlaváčková

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 25.6.2020 jsem zakoupila v Ikea mimo jiné také prádelní komodu. Nábytek byl dovezen dne 5.7.2020 a montáž zaměstnance Ikea proběhla 8.7.2020. ( jednalo se o skříň a komodu). Pro Vaše info : Skříně zaměstnanec Ikea nedokončil, z důvodu , že byly u ní vadné díly. Smontoval jen komodu. Tu jsem tedy necelý rok používala s tím, že postupně se mi u třetí spodní zásuvky na pravé straně uvolnily šrouby. Ty už ale namontovat nešly. U komody se mi jeví její pravá boční část odtažena a tím dle mě vzniklo to, že se šuple uvolnilo, protože bylo špatně spojeno s pravým bokem komody. Komodu jsem vyfotila ( tak to totiž žádají) v místě kolejnice a celkovým pohledem.

Reklamace mi na základě těchto laických fotosnímků byla ZAMÍTNUTA S TÍM, ŽE SE JEDNÁ o machanické poškození komody a ne výrobní vadou. Podotýkám, že komodu montoval jejich zaměstnanec.
Meily mezi mnou a Ikeou mohu samozřejmě přeposlat. Žádala jsem o odborné posouzení komody protože není dle mě možné reklamaci zamítnout na základě fotosnímků.
Byla bych radši, kdyby reklamace byla ohledána osobně . Nejsem si opravdu vědoma toho, jak bych běžným způsobem mohla prádelník poškodit.


Produkt

KOPANG NN KOMODA /3 zás 90x83 bílá 103.859.50 Kód služby A, B, C 1490 Kč obj č. 1105957434


Požadované řešení

Dle posouzení odborníka žádám buď opravu pravé části kolejnice, popřípadě výměnu komody s opětnou montáží ze strany dodavatele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 11:06, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 12:20, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.