Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
objednala jsem si zboží (zateplené legíny), které mi došly na dobírku dne 29.11.2021. Zaplatila jsem celkovou cenu i s poštovným 681,- Kč (590 + poštovné).
Jelikož legíny neodpovídaly inzerovaným parametrům a vůbec neseděly, tak jsem je 1.12.2021 vrátila zpět. Přiložila jsem kopii faktury, na kterou jsem do spodní prázdné části napsala důvod vrácení zboží + číslo účtu v českém formátu i ve formátu IBAN.
Ovšem nemilé překvapení bylo, když jsem zjistila, že zboží, které jsem objednávala z českého eshopu (alespoň se česky tvářil), musím vrátit zpět do Slovinska, což mě stálo dalších 220,- Kč.
Od té doby stále čekám na vrácení peněz a je ticho po pěšině. Již jsem jim napsala několik emailů (ze dvou mých různých emailových adres), ale nikdo se mnou nekomunikuje. Odpověděli mi pouze na první email, když jsem se ptala, kam mám vrátit zboží.
Na další email mi přeposlali jakousi odpověď ve slovinštině - byla to jedna věta + pozdrav. Takže ani netuším, co mi odpověděli - pokoušela jsem se to dát do překladače, ale neustále mi to nabízelo překlad z rumunštiny (nikoli ze slovinštiny) ... ??
V posledním emailu jsem jim znovu napsala IBAN a do přílohy naskenovala kopie faktury, ústřižku o zaplacení GLS CZ s.r.o., podací stvrzenky z České pošty o zpětném odeslání zboží doporučeně.
Ale bohužel žádná odezva!
Na Vašich stránkách jsem se dočetla, že je možné zkusit ještě napsat předžalobní upomínku, tak se o to dnes ještě pokusím, ale moc šancí tomu nedávám.
Moc Vám děkuji za pomoc, případně za další rady, co bych pro tuto věc mohla ještě více udělat.
Přeji hezký den.
Jana Štykarová
termo legíny WARMIES - L, id - kód zboží: 2606 - 0130
Požaduji výhradně vrácení peněz!!
A k tomu požaduji úrok z prodlení, neboť namísto slibovaných 14 dnů to trvá již 2 měsíce a stále se nic neděje.
(O výměnu nemám zájem, jelikož zboží nesedí pro jeho špatný střih, nepruží a nemá kvality uváděné v reklamě - např. extrémně vysoký pas, což není pravda, protože když jsem si zkoušela sednout nebo dřepnout, tak jsem měla holá záda).
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.