Společnost


Aktiv Communication s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55378Vrácení celé částky včetně poplatku za platbu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.01.2022, před 3 lety

Jan Mitrič

Znění stížnosti

Dobrý den dne 29.1.2022 jsem si u společnosti zakoupil klíč pro steam peněženku. U zboží bylo napsáno dodání ihned nebo maximálně do dvou hodin od nákupu. Uběhlo 6 hodin a na livechatu se mi pouze jen omlouvali a říkali ať vyčkám. Jelikož ale prodejce nedodržel své obchodní podmínky (Prodávající dodá zboží kupujícímu ihned po přijetí kupní ceny zboží kupujícím, pokud u zboží není uvedena jiná lhůta dodání.) chtěl jsem odstoupit od kupní smlouvy a nechat si vrátit cenu zboží 349kč a poplatku za platbu ve výši 107kč. Prodávající mi poté napsal že mi zašle plnou cenu zboží ale poplatek za platbu mi nemůže technicky vrátit i když je má na faktuře napsaný.


Produkt

Steam Kredit 10 Euro a Poplatek za platbu SMS


Požadované řešení

Vrácení celé částky včetně poplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2022 10:01, před 3 lety

V případě, že dojde k podstatnému porušení smlouvy ze strany podnikatele, vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy. V případě, že spotřebitel od smlouvy odstoupí, zaniká tato smlouva od počátku, spotřebitel má tedy nárok na vrácení zaplacené částky, i případných poplatků spojených se zakoupenou službou a účtovaných si podnikatelem.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 11:31, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.