Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Vážená redakce dTestu,
17.7.2021 jsem objednal nábytek u společnosti OKAY.
K dnešku OKAY stále nedoručilo poslední kus z objednávky a to Link RTV stolek (kod: 121-0131/007, Dodání 6-10 týdnů, cena s DPH: 2 299 Kč)
Dnes je to již neuvěřitelných 197 dní po objednání a zplacení, a 127 dní od max. data doručení. Zboží nebylo doručeno ani po několika slibovaných interních urgencích v rámci společnosti OKAY. Poslední informace v mailu z 4. 1. 2022 od OKAY zněla takto - cituji:
"Zbývající část Vaší objednávky bude expedována v následujících dnech,
po předání do přepravy budete neprodleně informován."
Bohužel stále nic. Ačkoliv mě personál v telefonátu, který předcházel tomuto mailu, ujišťoval, že zboží už je konečně na skladě přímo u OKAY. Dnes je 30.1.2022 a žádná zpráva o doručení nábytku mi nebyla doručena.
Poslední hovor s pracovníkem zákaznické linky OKAY tento týden proběhl bez nových zjištění. Na dotaz, co je příčinou, že zboží nebylo stále doručeno přímo ze skladu OKAY jsem odpověď nedostal.
Jelikož telefonáty, které už od července 2021 proběhly několikrát, nikam nevedou, rád bych se obrátil na Vás.
Předem děkuji!
Link RTV stolek (dub sonoma), kod: 121-0131/007
Doručení zboží do max. 5 pracovních dní + relevantní sleva za velmi pozdní doručení
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
na uvedené objednávce evidujeme storno na části objednávky, zákazníkovi již byly vráceny peníze na účet. Zbývající položky již má zákazník u sebe od 13.8.2021 a 1.12.2021. Objednávka je uzavřena a vyřízena.
Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY:
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme nyní na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Vážená redakce dTestu,
OKAY sice eviduje storno, ale už neuvádí kdo a z jakého důvodu toto storno provedl.
Prosím redakci dTestu o pročtení dalších vstupních informací a poznatků viz:
#55467 OKAY STORNUJE - stále nedoručeno po 197 dnech
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/55467/okay-stornuje-stale-nedoruceno-po-197-dnech
+ příloha (evidence z e-shopu)
Předem děkuji!
S ohledem na výše uvedená vyjádření žádáme spotřebitele, aby potvrdil, že nestornovanou část objednávky má u sebe.
Druhou část stížnosti týkající se storna, budeme dále řešit pouze pod ID 55467. Děkujeme za pochopení.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: OKAY pouze využívá mezer v zákoně a obchodní podmínky samozřejmě nebudou hrát vůči samotnému obchodu, který si je stanovuje.
Výsledkem je pouze to, že zákazník může jen čekat, čekat a čekat jestli náhodou zboží přijde třeba po roce a nebo to nakonec zákazník vzdá a objednávku stornuje.