Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55385Pokuta 5000,- za porušení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2022, před 3 lety

Magdaléna Hlaváčková

Znění stížnosti

V roce 2019 nás oslovila Česká srovnávací a nabídla nám, že nás zařadí do aukce pro levnější plyn a elektřinu. Vysoutěžila nám ČED za plyn, který minulý rok ukončil činnost, což jsme se dozvěděli až dopisem z Pražské plynárenské, kterým nám oznamovala, že jsme u nich jako DPI.

Již ke konci roku nám ČED napálil takové zálohy, že jsme hledali nového dodavatele plynu. Uzavřeli jsme smlouvu s MND, ale sdělili nám, že nás nemohou převést z důvodu trvání smlouvy s ČED. Když jsme se ocitli v režimu DPI, tak si nás MND automaticky převedla k sobě.

Nyní nám přišla pokuta za porušení smlouvy, i když se nám jinak Česká srovnávací vůbec neozvala.

Máme nyní smlouvu s Českou srovnávací vypovědět, nebo počkat na vyřešení?

V jednom článku smlouvy je uvedeno, že pokud se nepodaří Společnosti (České srovnávací) služby dle této smlouvy zákazníkovi nabídnout, nevznikají zákazníkovi žádná další práva ani povinnosti. Podle nás nedodržela společnosti smlouvu, protože nám žádného dalšího dodavatel nenašla, ani nás neoslovila, že je ČED u konce své činnosti. Je to tak?

Děkujeme Hlaváčkovi


Produkt

Česká srovnávací - objednávka o zajištění výhodných dodávek energií


Požadované řešení

Požadujeme zrušení pokuty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 14:21, před 3 lety

Nevíme, v jakém konkrétním znění smlouvu spotřebitel se společností Česká srovnávací s.r.o. uzavřel, avšak ze smluv uzavíraných mezi Česká srovnávací s.r.o. a jejími klienty, se kterými jsme měli možnost se seznámit, nevyplývá povinnost spotřebitele informovat zprostředkovatele o této specifické situaci - o krachu/ukončení činnosti "vysoutěženého dodavatele", resp. o následném přechodu z režimu DPI (dodavatel poslední instance) k novému dodavateli. Protože se každá smluvní pokuta může vztahovat pouze na porušení smluvních povinností, na tento případ by se nevztahovala (jelikož informační povinnost spotřebitele v rozsahu popsaném výše podle nás vůbec na základě smlouvy nevzniká).

I kdyby však taková smluvní informační povinnost spotřebitele vznikla, je pokuta za její nesplnění podle nás nepřiměřená, neboť je příliš vysoká s ohledem na povinnost, kterou kryje. K nepřiměřeným smluvním pokutám uvádíme, že se k takovým ujednáním nepřihlíží - spotřebitel by ji tak nemusel platit. Navíc by čekáním na kroky původně nečinného zprostředkovatele spotřebiteli vznikly zbytečné náklady.

K povinnosti platit smluvní pokutu zároveň uvádíme, že v případech, kdy je smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách, je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11).


K možnosti výpovědi zprostředkovatelské smlouvy:
Dle novely energetického zákona, účinné od 1.1.2022 může spotřebitel vypovědět smlouvu o zprostředkování bez výpovědní doby a bez jakýchkoliv sankcí ze strany zprostředkovatele (§ 11n písm. a), navíc zprostředkovatelská smlouva automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího uzavření. Dle vyjádření Energetického regulačního úřadu ze dne 9.1.2022 se výše uvedená ustanovení mohou uplatnit i zpětně, tedy i na smlouvy, které byly uzavřeny před účinností novely.

Dle § 11o energetického zákona navíc lze od smlouvy uzavřené zprostředkovatelem s novým dodavatelem odstoupit kdykoliv do 15 dnů od zahájení dodávky energií.


Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Další informace je možné získat taktéž na naší bezplatné telefonické poradně na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 13:58, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.