Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#55387Nevrácení neprovolané částky na telefonních číslech

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 16 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2022, před 3 lety

Antonín Hlavín

Znění stížnosti

Vážená paní, vážený pane,

tímto bych chtěl podat stížnost na jednání zaměstnanců příbramské pobočky O2, kteří využili důvěry člověka a připravili jej tak o 1 100 Kč.

Můj bratranec a jeho maminka u O2 měli kreditové SIM karty a pevnou linku. Jelikož za půl rok nestíhali provolat dobitý kredit, rozhodli se přejít k jinému operátorovi, který jim zaručil, že budou platit jen to, co provolají. Nicméně jsem je přesvědčil, aby si u O2 ponechali alespoň pevnou linku a po domluvě s pracovnicí call centra jsme došli k řešení, že si ponechají pevnou linku a částka, která zůstala na telefonních číslech jim bude vrácena.

Pan Bulan se tedy prvně dostavil na prodejnu dne 16. 6. 2021 a zde si pracovník zkontroloval občanský průkaz a dle jeho slov sepsal do počítače protokol. Pacovník jej pak informoval, že by mu peníze měly do jednoho měsíce dorazit. Jelikož peníze nedorazily, byl bratranec na prodejně ještě ve dnech 24. 8., 8. 9. a 9. 12.
Nyní jsme však byli informováni, že peníze již nelze vyplatit, jelikož uplynula exspirační doba. Kontaktovali jsme tedy telefonickou podporu dne 23. 12. 2021. Zde mi pracovnice sdělila, že nelze bohužel nic dělat, jelikož bratranec nevyplnil na prodejně nějaký formulář.
Bohužel o žádném formuláři neví a oponuje, že pracovník vše sepsal v počítači.

Vzhledem k tomu, že je bratranec momentálně nezaměstnaný a jeho maminka pobírá starobní důchod v nejnižší možné částce, chápete, že jsou tyto peníze pro ně důležité, a nejedná se pro ně o malou částku.

Musím konstatovat, že toto jednání není ani v nejmenším proklientské a nemohu pochopit, bylo-li potřeba vyplnění formuláře, proč jej s ním pracovník pobočky nevyplnil.

Bohužel jednání se zaměstnanci společnosti nevedlo k žádnému řešení a odmítají nám vrátit peníze, jejichž zaslání nám přislíbili.

S pozdravem

Hlavín


Požadované řešení

Navrácení neprovolané částky ve výši 1 100,-


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 12:56, před 3 lety

Jestliže se společnost zavázala k navrácení finančních prostředků spotřebitelů, je povinna tak učinit. Společnost navíc dle § 430 odst. 2 občanského zákoníku zavazuje jednání osob na pobočkách - jestliže navrácení částky slíbil zaměstnanec, zavázal tím společnost.

Vzhledem k tomu, že spotřebitel několikrát navrácení peněz urgoval, není dle našeho názoru možné, aby společnost nechala zmíněné prostředky expirovat a vyhnula se tak jejich navrácení, neboť v prodlení byla společnost, nikoliv spotřebitelé a expiraci tak přivodila ona.

Jestliže byl potřeba další krok (vyplnění formuláře) byl zaměstnanec povinen spotřebitele o tomto faktu informovat. V opačném případě se (i s ohledem na slib vrácení) mohl spotřebitel domnívat, že učinil vše potřebné.

Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírným způsobem, mají spotřebitelé možnost obrátit se na Český telekomunikační úřad (https://www.ctu.cz/pro-spotrebitele).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.3.2022 08:42, před 3 lety

Dobrý den pane Havlíne,
mrzí mne, že jste měli důvod k vyjádření nespokojenosti.
Bohužel bez bližších informací se k dané situaci nemůžeme vyjádřit. Pro bližší prověření budeme potřebovat telefonní číslo a číslo SIM karty z její zadní strany (18 místné číslo začínající na 89) a to doplnit zde do neveřejných informací nebo přímo přes zprávu v messengeru m.me/o2cz, abychom to mohli prověřit a poskytnout vám k vašemu podnět vyjádření.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.3.2022 11:25, před 3 lety


Antonín Hlavín

Vážená paní Niedobová,

vzhledem k tomu, že jsou sim karty již neaktivní, zasílám jejich čísla sem. Jedná se o tato dvě čísla: 894202039020291532 a 894202039950413119.

S pozdravem

A. Hlavín

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.3.2022 14:46, před 3 lety

Dobrý den pane Havlíne,
děkuji za doplnění.
Dle dostupných informací byl váš požadavek řešen opakovaně v reklamačním řízení a musíme trvat na již sdělením stanovisku. Pro vrácení částky nebyly splněny podmínky a tudíž nemůžeme vaší žádosti vyhovět.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.3.2022 16:38, před 3 lety


Antonín Hlavín

Vážená paní Niedobová,

zajímalo by nás, jak nebyly podmínky splněny. Jak jsme se již vyjádřili, bratranec se několikrát na prodejnu dostavil a bylo mu několikrát sděleno pracovníky Vaší prodejny, že mu částka bude zaslána. Proč jej tedy klamali a nesdělil mu rovnou, že nejsou splněny podmínky pro vyplacení částky? To mi nepřijde mi to jako prozákaznické jednání.

Hlavín

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2022 13:30, před 3 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla konkretizovat, jaké podmínky spotřebitel dle jejího názoru nesplnil.

Jestliže se nesplnění podmínek týká formuláře, domníváme se (dle popisu spotřebitele), že spotřebitel o nutnosti vyplnit formulář nebyl informován a navíc mu bylo zaměstnancem (16. 6. 2021) přislíbeno vrácení peněz do jednoho měsíce.

Dle našeho názoru by za nesplnění této podmínky neměl být spotřebitel z výše uvedeného důvodu sankcionován.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.3.2022 13:46, před 3 lety

Vážený pane Havlíne, na zamítavém výsledku již uzavřeného opakovaného reklamačního řízení k řešenému telefonnímu číslu trváme. Pro mimosoudní řešeni sporu v oblasti elektronických komunikací je příslušný Český telekomunikační úřad: www.ctu.cz a v oblasti nabízení či poskytování jiných produktu a služeb Česká obchodní inspekce: www.coi.cz.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2022 11:49, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.4.2022 17:03, před 3 lety


Antonín Hlavín

Společnost O2 pokládá případ za uzavřený, nicméně se domníváme, že jednání, kterého se zaměstnanci dopustili, nebylo korektní. Zajímalo by nás, proč se ke stížnosti nevyjádří někdo, kdo na pobočce pracuje, případně je s jednáním nějak spojení. Nemyslíme si, že lze případ uzavřít od stolu, na základě zprávy zaměstnanců pobočky.

Nedokážeme pochopit, proč zaměstnanci přislíbili zaslání finanční částky složenkou, a pak se odvolávají na nedodání příslušných formulářů.

Domníváme se, že ze strany zaměstnanců pobočky došlo ke klamání spotřebitele a využití neznalosti v této oblasti. Bratranec zaměstnancům důvěřoval, a na pobočku se dokonce 5 x dostavil, vždy mu bylo sděleno stejné stanovisko: Peníze Vám přijdou složenkou.

Zajímalo by nás, jaké záznamy jsou uvedeny na této pobočce? K jakému nesplnění podmínek došlo? Má společnost podepsaný papír, kde by se spotřebitel vzdával nároku na finanční náhradu, případně kde by podepsal, že dodá potřebné formuláře, o kterých O2 tvrdí, že je nedodal?

Jednání společnosti a jejích zaměstnanců nám přijde přinejmenším sporné.

A. Hlavín

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2022 16:40, před 2 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.