Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na Vás s problémem zamítnutí reklamace ze strany e-shopu NakupTextil.cz.
Dne 26.6.2021 jsme si u společnosti NakupTextil.cz objednali funkční trička s transferovým potiskem firemního loga. Protože jsme s provedením objednávky byli velice spokojeni, dne
7.12.2021 jsme u společnosti přiobjednali další kusy funkčních triček s totožným vzorem a s požadavkem na realizaci potisku totožnou metodou - tj. transferovým tiskem.
Poté, co objednávka dorazila, jsme zjistili, že sytost barev natištěného loga se významně liší od původní objednávky. Barva nově potištěného vzoru byla v porovnání s původním potiskem viditělně vybledlá, avšak o této skutečnosti nás předem nikdo neinformoval.
Z tohoto důvodu jsme se rozhodli k reklamaci objednávky, ke které jsme přiložili fotografie, ze kterých je velmi zřetelně znát barevný rozdíl potisku.
Od společnosti nám přišla zamítavá odpověď s tím, že v současnosti společnost pracuje s novými technologiemi tisku, které přesněji tisknou dle dodaných dat od zákazníka a předchozí metodou již bohužel nedisponují. Pokud bychom tak chtěli, aby byl motiv sytější jako v původní objednávce, bylo by třeba si loga upravit ve cmyk barvách. O této skutečnosti nás bohužel před realizací objednávky nikdo neinformoval.
Funkční tričko Fantasy dámské a pánské s transferovým potiskem firemního loga
Požadujeme opětovné přezkoumání reklamace a vrácení peněz, případně předělání objednávky s barevností potisku, která by odpovídala původní objednávce.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Zároveň upozorňujeme, že výše uvedené hodnocení se vztahuje na nákup spotřebitele od podnikatele, nikoliv na obchodní vztah dvou podnikatelů.
Dobrý den,
posíláme vyjádření k potisku:
tisk byl proveden tranférovou metodou dle dodaných dat zákazníkem, tím pádem nevidíme problém v kvalitě tisku a reklamaci jsme zamítli. Za nás zpracování bylo vpořádku.
Dobrý den,
děkuji za Vaši odpověď. Pokud však byla použita stejná metoda tisku a totožná podkladová data, není mi jasné, co způsobilo tak viditelný rozdíl v barevnosti původního a nového potisku.
Na základě vyjádření dTestu se tedy domníváme, že dodaná věc je vadná, jelikož nemá vlastnosti, které se daly od věci očekávat.
Z přiložené fotografie je podle našeho názoru patrné, že jde o dvě jiná provedení. Pokud společnost považuje své rozhodnutí zamítnout reklamaci za konečné, jsme nuceni stížnost uzavřít. Spotřebitel může využít služeb znalce, jehož prostřednictvím může zamítnutí reklamace rozporovat. Náklady na znalce jsou v případě úspěchu tzv. účelně vynaloženým nákladem. Takové náklady musí prodejce spotřebiteli na jeho žádost proplatit (§ 1924 občanský zákoník).