Společnost


EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:218
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:26
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55401Nedodané zboží, neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 18 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2022, před 3 lety

Andrea Řezníčková

Znění stížnosti

Dne 6. 12. 2021 jsem učinila objednávku na uvedeném internetovém obchodě, objednávka byla přijata pod číslem 24***13. Objednávka byla potvrzena a byla požadována platba kartou ve výši 1115,- Kč.
Dne 13.12. jsem obdržela mail s upozorněním, že dodávka může trvat
10-40 pracovních dní a že 95% zásilek dorazí zákazníkům do 14 pracovních dní od doby odeslání. Dále bylo uvedeno, že:
Prodejce si vyhrazuje právo v ojedinělých případech u 0.3% zásilek (objednávek) jako je například akutní a neočekávaný problém s logistikou, svátek v Asii, ukončení provozu továrny která zboží vyráběla, či v případě změnách zákonů prodloužit dodací lhůtu.
Pokud dobře počítám, dávno uplynulo 40 dní. Asi po 25 dnech mi do mobilu přišel požadavek na zaplacení cla (které samozřejmě na webu ani v objednávce ani v ceně nebylo uvedeno). Clo jsem nezaplatila. Samozřejmě do dnes žádné zboží nebylo dodáno, ani peníze nebyly vráceny na účet.


Produkt

Byla objednána dvě dětská trička s Pokémony a jedny dámské košilové šaty.


Požadované řešení

Vrátit peníze zpět na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2022 13:46, před 3 lety

Obecně platí, že v případě zprostředkovatelských smluv je spotřebitel méně chráněn než u smluv kupních. Často nemá možnost např. odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě jak je u distančních smluv obvyklé. Přestože v uvedeném případě společnost uvádí, že je pouze zprostředkovatelem, domníváme se, že tohle oznámení je vůči spotřebiteli neúčinné z několika důvodů. Prvním z nich je, že tak společnost uvádí pouze ve svých obchodních podmínkách, což je dle našeho názoru překvapivé ustanovení a dle § 1753 občanského zákoníku je tedy toto ustanovení obchodních podmínek neúčinné. Dalším důvodem je vzhled e-shopu, který se tváří jako běžný e-shop a běžný spotřebitel se tak může v dobré víře domnívat, že uzavírá kupní smlouvu.

Z výše uvedených důvodů se domníváme, že se tedy bude jednat o kupní smlouvu.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

E-shop sice běžně udává, že nelze odstoupit, neboť objednávka již byla zaslána dodavateli. Tato skutečnost by byla relevantní v případě zprostředkovatelských smluv, avšak z důvodů uvedených v prvním odstavci se domníváme, že toto ustanovení je pro spotřebitele neplatné, a proto má právo od smlouvy odstoupit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2022 11:56, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.