Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Obdržela jsem od 02 vyúčtování za služby a za poslední měsíc se mi objevila položka "služby třetích stran". Celkem jde o 1093 kč za období do 20. 12. 2021 do 19. 1. 2022.
Jsem podala reklamaci, ale ta byla zamítnuta s tím ze jde o nějaké transakce vůči třetím stranám, konktrétně společnostem GamesHub (495 kč) a Gamehappy (598 kč). Žádný důkaz, že jsem tyto transakce objednala nebo jakýmkoliv způsobem povolila společnost O2 prokázat nemůže nebo nechce. Podle zaměstnanců společnosti, jak na pobočce, tak i po telefonu, skutečnost, že jsem mela moznost těchto transakci povolenou v nastaveni učtu jim bohatě stačí pro to aby si naúčtovali (tato možnost byla mnou okamžitě zrušena).
Jedná se o telefonní číslo, kde je tarif jenom na internet a příslušná sim-karta sedí jenom v přenosném modemu ze kterého nejde poslat SMS, nebo zavolat, nebo cokoliv objednat. (O2 tuto informaci má, přesně ví, v jakém přístroji se SIM-karta nachází v každý okamžik.) Navíc upřímně řečeno toto telefonní číslo ani neznám, pro jeho zjištěni jsem se musela podívat do smlouvy, tak jsem nemohla ho použít ani náhodou. WI-FI, který rozdává modem, taky neví telefonní číslo, proto to nedokáže nikdo zjistit a zneužit. Jenom O2 si může propojit IP adresu s číslem.
Na webu jsem našla stovky obdobných případu (tady na d-testu jsou taky). Občas se jedná o jiné třetí strany, ke dvou zmíněným společnostem se přidává hlavně GameMine atd. ale vždycky "zprostředkovatelem" je O2. Z toho mužů klidně odvodit, ze O2 poskytuje zprostředkovaní bez jasného souhlasu jedné ze stran a jde o velice agresivní obchodní praktiky, které patří mezi zakázané podle zákona o ochraně spotřebitele.
Podle některých takhle poškozených spotřebitelů Český telekomunikační úřad to vyřešit zamítl, s tím ze se jedna o prémiové služby, ne o telekomunikační. Tak nevím, jestli má cenu se na nej obracet.
Chtěla bych taky podat tresti oznámeni, ale na policii mne řekli, ze vzhledem k nízké částky půjde jenom o přestupek. Tak bych se chtěla dodatečně zeptat jestli nepůjde se přes vás spojit s jinými zákazníky O2 se stejným problémem, aby jsme mohli podat oznámení společně.
služby třetích stran
Zrušení zaúčtované částky za "služby třetích stran" (faktura je zatím před splatnosti).
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Prostřednictvím služeb třetích stran nebo také tzv. prémiových služeb lze platit za různé služby nebo je jejich prostřednictvím možné odebírat zpoplatněné služby obsahu. Zároveň platí, že tyto služby jsou vyjmuty z působnosti zákona o elektronických komunikacích a tím pádem i z rozhodovací pravomoci Českého telekomunikačního úřadu.
Český telekomunikační úřad řeší pouze případy, kdy je sporné, zda byla poskytnuta služba elektronických komunikací. Jedná se například o situaci, když má účastník za to, že Premium SMS neodeslal či neobdržel, a přesto je mu účtována. I v takovém případě je nezbytné nejprve uplatnit reklamaci vyúčtování u poskytovatele (operátora) a až v případě nevyhovění či včasného nevyřízení je možné se obrátit na Český telekomunikační úřad s návrhem na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.
V opačném případě je nezbytné se nápravy ohledně vyúčtování domáhat reklamací přímo u provozovatele služeb obsahu podanou účastníkem smlouvy a v případě neúspěchu, či v případě nespokojenosti s jejím vyřízením, je možné se obrátit na Českou obchodní inspekci, která je subjektem zajišťujícím mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, popřípadě je možné podat žalobu u obecného soudu.
Hezký den,
je mi líto, ale nemáme v tomto směru jak více pomoci. Reklamaci nebyla uznána za oprávněnou a za stanoviskem pevně stojíme. Žádáme z tohoto důvodu o uzavření.
S pozdravem
Monika Morysová
O2 Czech Republic a.s.
S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.