Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Objednala jsem si pro své dcery psací stoly, avšak v jednom chybí každé dno ze tří šuplíků, tak ve finále je psací stůl na nic. Po kontaktování na telefonní linku jsem byla odkázána vyplnit kvůli takové kravině reklamační protokol, kdy mi přišlo následně poučení o reklamaci ve lhůtě třiceti dnů. Takže budeme čekat třicet dnů na to, aby byly funkční šuplíky. Určitě tento nábytek nedoporučuji a v budoucnu se mu vyhnu.
Psací stůl Dominik SC 251, barva :7240 Dub Canyon
Chtěla jsem urychleně, nejlépe obratem odeslat chybějící díly, což jsem pořád brala tak, že se stát může, ale bohužel, budeme čekat měsíc a dívat se na nefunkční stůl.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Nedodání části věci, bez které věc nemůže sloužit obvyklému účelu, je nepochybně vadným plněním. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta pro vyřízení reklamace samotné je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Spotřebitel naopak vrací zboží, které mu bylo poskytnuto.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Vařeková,
určitě není v našich silách vyřizovat reklamace telefonicky a obratem. I přes výše uvedené jste reklamaci standardně uplatnila a náhradní díly Vám zasíláme prostřednictvím PPL. Věřím, že toto promptní vyřízení reklamace oceníte.
Omlouvám se za komplikace s výrobkem.
S pozdravem, J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.