Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Na eshopu Alzy jsem si zakoupila 2 kulmy na vlasy s tím, že se na ně podívám, jak vypadají a jednu si nechám. Na kulmy jsem se nebyla fyzicky kouknout v obchodě, tudíž jsem nevěděla jak budou vypadat a jak "tlusté" budou - je těžké si podle milimetrů psaných v popisku představit jak budou vypadat, nemám velké zkušenosti.
Kulmy jsem tedy vyndala opatrně z papírové krabice (porušila jsem pouze izolepu na jedné straně), vyndala obsah krabic, abych se na ně podívala. Kulmy byly volně vložené do plastikových obalů, tudíž obal jsem neporušila. Jednu z kulem jsem si nechala a druhou jsem vrátila nepoužitou do sáčku a do krabice včetně všeho co v ní bylo (rukavice, návody). Kulmu jsem v zákonné lhůtě 14 dnů odnesla na pobočku k vrácení.
Vše jsem přes samoobslužný počítač vyplnila a kulmu odevzdala. Avšak ten samý den mi přišlo zamítnutí reklamace, že zboží nemohu vrátit a mám si ho vyzvednout. Důvodem jsou prý hygienické důvody (také zmínili odstavec v podmínkách - kde jsem nenašla vyjmenované žádné konkrétní produkty, které pod tuto kategorii patří). Volala jsem na jejich telefonní linku, kde mi bylo slíbené přezkoumání, ale jen to bylo znovu zamítnuté).
Během nákupu jsem nikde nenašla žádné varování, že se produkt nebude dát vrátit. Kdyby mi bylo dopředu oznámeno, že produkt se nedá vrátit po otevření krabice, nákup bych zrealizovala v kamenné prodejně, kde bych produkt mohla vidět před koupí. Hlavně vím, že zákazník má právo zboží do 14 dnů vrátit při koupi na dálku bez udání důvodu.
Jelikož obal nebyl vzduchově těsnící, nenazvala bych ho jako obal hygienicky ochranný - ani ten plastový ani papírovou krabici. Také jsem nenašla, co si pod hygienickými důvody představit - já osobně pod tím vidím kosmetiku, spodní prádlo, hygienické potřeby (zubní kartáčky) a podobně.
Dost mě tyhle komplikace mrzí, neboť celá rodina furt něco na Alze nakupujeme a tohle mi nepřijde jako férové chování vůči zákazníkovi.
Zamítnutí - email od Alzy:
Vážený zákazníku,
ne vždy věci dopadnou tak, jak bychom si přáli. Přestože jsme udělali vše, co bylo v našich silách, byla Vaše reklamace v servisním středisku zamítnuta.
Číslo reklamace: AVRA22131755
Způsob vyřízení: Zamítnutí
Bližší informace: Odstoupení zamítnuto na základě VOP bod G - spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy: odstavec VI: o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které vyňal a z hygienických důvodů jen není možné vrátit.
Zboží na Vás čeká přímo na VÝDEJI ZBOŽÍ na prodejně Háje na adrese Kulhavého 669/2, Praha 4 - Háje, Po-Ne 8:00-20:00.
Kulma na vlasy Remington CI91X1 PRO-Luxe 25-38mm Wand
Ráda bych zboží vrátila a dostala zpět své peníze
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Jsou zde ale výjimky, kdy od smlouvy odstoupit nelze. Jak je správně uvedeno, dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Jak je uvedeno spotřebitelem, dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.
Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.
Dle popisu spotřebitele se tedy domníváme, že v tomto případě má právo odstoupit od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Ohledně hygienického zboží a nemožnosti vrácení po rozbalení vždy zákazníky informujeme v prvním e-mailu po přijetí objednávky. Nicméně jsem v rámci prozákaznického přístupu reklamaci ukončila dobropisem a s paní Janíkovou jsme se domluvili na jeho proplacení.
Přeji hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Děkuju moc za pomoc se stížností. :)